استاندار کرمان: مسئولان، جامعه را برای انجام واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال اقناع کنند

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با بیان اینکه وضعیت فعلی کرونا در این استان با ثبات است گفت: ضمن جدی گرفتن تزریق واکسن، مسئولان بویژه در آموزش پرورش برای انجام واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال خانواده ها را اقناع کنند. به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با بیان اینکه وضعیت فعلی کرونا در این استان با ثبات است گفت: ضمن جدی گرفتن تزریق واکسن، مسئولان بویژه در آموزش پرورش برای انجام واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال خانواده ها را اقناع کنند.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا کرمان افزود: کرمان جزو استان هایی بود که قبل از ایام عید نوروز تعطیلات گسترده در مدارس نداشت و پس از تعطیلات نوروزی نیز پیشگام در بازگشایی مدارس بود.

وی با اشاره به بازدید از ۲ مرکز آموزشی شهر کرمان تصریح کرد: به رغم تراکم بالا در یکی از مدارس، نظم و استفاده از ماسک به خوبی دیده شد و در میان دانش آموزان شور و شوق حضور مشخص بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید همه مدارس غیرانتفاعی، دولتی و مهدکودک‌ها بازگشایی شوند اظهار داشت: والدین از بازگشایی مدارس نگران نباشند و اگر موردی غیر طبیعی در جایی دیده شود، حتما ورود پیدا می کنیم و تصمیم اقتضایی اتخاذ می شود.

وی با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها و مشکل تامین خوابگاه برای دانشجویان ادامه داد: فرمانداران و دستگاه های اجرایی در مدت ۲ ماه باقی مانده از سال تحصیلی ظرفیت های خالی و اضطراری خود را در اختیار دانشگاه ها بگذارند.

زینی وند بیان کرد: در طول دوران کرونا تجارب خوبی به دست آمد و ساختارهای شکل گرفته نباید تعطیل شود.

۹۰ درصد جمعیت کرمان واکسن کرونا تزریق کردند 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون ۹۰ درصد از افراد در این استان در برابر کرونا واکسیناسیون شده اند و ۸۵۰ هزار نفر معادل ۳۴ درصد نیز نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: در تعطیلات نوروزی آنطور که انتظار داشتیم از واکسیناسیون استقبال نشد و توقع داریم که شهروندان به تزریق نوبت سوم نیز توجه بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: تا هفته قبل روند بیماران بستری، سرپایی و فوت شده بیماری کووید ۱۹ نزولی بود، اما آمارها نشان می دهد که روند شیوع کرونا در استان کرمان کمی صعودی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: هر چند انتظار پیک شدید در آینده نداریم، اما با توجه به‌ اینکه این بیماری با فراز و نشیب هایی که داشته است و ترغیب و تشویق بیشتری به انجام واکسیناسیون و نوبت سوم داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۵ مورد که ۸۱ مورد قطعی و ۲۷۴ نفر مشکوک به علت کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۹ نفر در بخش ICU و ۲۳ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

رشیدی نژاد با اشاره به بازگشایی مدارش و آموزش حضوری اظهار داشت: باید با ترغیب به واکسیناسیون توسط افراد از گسترش و سیر بیماری در جامعه جلوگیری کنیم.

چهار شهر کرمان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: طبق آخرین نقشه رنگ بندی کرونا، چهار شهرستان سیرجان، ارزوئیه، رابر و کوهبنان در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارجی و ۱۳ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رحمان جلالی افزود: با رصد در بحث بازگشایی مدارس، نارضایتی اولیایی دانش آموزان از آموزش حضوری، مشکلات راه اندازی سرویس مدارس، ضعف تهویه و تراکم بالای دانش آموزان و عملکرد مهد کودک ها جزو مشکلات شناخته شد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش مسئولان و فرمانداران بین ۵۰ تا ۹۰ درصد از دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کرده اند.

تفاوتی در بازگشایی مدارس دولتی و غیردولتی نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس ۲ هزار و ۶۲۹ مورد بازرسی از واحدهای آموزشی این استان انجام شده که در کشور جزو استان های پیشرو در بازگشایی مدارس هستیم.

رضا رضایی افزود: مدارس غیر دولتی نیز بر اساس مصوبات ستاد کرونا شامل بازگشایی و آموزش حضوری هستند، البته آموزش در فضای شبکه شاد نیز تعطیل نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در بحث سرویس مدارس تصریح کرد: در این زمینه کارگروه ماده ۱۸ را با حضور سایر دستگاه های ذیربط تشکیل دادیم و ساماندهی سرویس ها به زودی انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: خط قرمز اول ما سلامت دانش آموزان است، اما بحث تربیت و تعلیم نیز نباید تعطیل شود و آمارهای نشان می دهد در مدتی که مدارس بازگشایی شده اند، تاثیری منفی بر کرونا نگذاشته است.




استاندار کرمان: مسئولان، جامعه را برای انجام واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال اقناع کنند

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: مسئولان، جامعه را برای انجام واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال اقناع کنند