استاندار کرمان: توجه به فرزندآوری و جوانی جمعیت از مهمترین ضروریات کشور است

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرزندآوری و جوانی جمعیت مبحث مهم امروز کشور است، گفت: باید در حوزه‌های مختلف به موضوع اهمیت داده شود. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، جلسه شورای ثبت احوال استان کرمان عصر امروز به ریاست محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و با حضور جعفر رودری، رئیس […]

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرزندآوری و جوانی جمعیت مبحث مهم امروز کشور است، گفت: باید در حوزه‌های مختلف به موضوع اهمیت داده شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، جلسه شورای ثبت احوال استان کرمان عصر امروز به ریاست محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و با حضور جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر اعضا در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه مبنای هر سیاست‌گذاری اجتماعی، آمارهای ثبت احوال است، اظهار داشت: تعداد ولادت‌ها، فوتی‌ها، ازدواج و طلاق‌ها می‌تواند تحلیلی دقیق از وقایع به ما بدهد و باید در حوزه اجتماعی این آمار را تحلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون طلاق توافقی به افزایش طلاق کمک کرد و متاسفانه به یک هنجار در کشور تبدیل شده است، گفت: فرزندآوری و جوانی جمعیت مبحث مهم امروز کشور است و باید در حوزه‌های مختلف به آن اهمیت داده شود.

محمد قاسمی، مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: جمعیت استان کرمان تا پایان شهریورماه امسال ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۱۵۲ نفر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی در ثبت احوال در دستور کار است، گفت: بیش از ۴۳ هزار کارت در دفاتر ثبت احوال است که مردم باید مراجعه کرده و آنها را تحویل بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مردم استان کرمان دارای کارت ملی هوشمند هستند، بیان کرد: حدود ۱۵ هزار نفر از سال گذشته به جمعیت استان کرمان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان بیشترین جمعیت شهرستان‌های استان را دارند، افزود: میزان ثبت طلاق در استان کرمان در دهه ۹۰ نسبت به دهه ۸۰ افزایش چشمگیری داشته است.

قاسمی ادامه داد: بیشترین فرآوری نام‌ها در استان کرمان در بین پسران امیرعلی، علی، ابوالفضل، امیرحسین و آراد و در بین دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، ریتا و زینب است.

وی با بیان اینکه ۱۳ اداره ثبت احوال استان کرمان در شهرستان‌ها ساختمان اداری مناسبی ندارند، گفت: ما برای بایگانی سند سجلدی مردم باید ۱۲۰ سال این اسناد را بایگانی کنیم که نیاز به ساختمان است.

جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه نرخ باروری در استان کرمان نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: آمارها را باید نسبت به میزان جمعیت استان کرمان مقایسه کرد و تحلیل دقیقی از وقایع داد.

انتهای پیام/۵۱۱/




استاندار کرمان: توجه به فرزندآوری و جوانی جمعیت از مهمترین ضروریات کشور است

منبع: تسنــیم
? استاندار کرمان: توجه به فرزندآوری و جوانی جمعیت از مهمترین ضروریات کشور است