استاندار کرمان: ایجاد خط یازدهم انتقال گاز ضرورت توسعه معادن این استان است

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی این استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های معدنی در کرمان، وجود گاز یکی از ضروریات منطقه است از اینرو به خط یازدهم که مصوبه هیات مدیره در سال ۱۳۹۵ است برای توسعه معادن نیاز داریم و این مهم نوعی پدافند غیرعامل خواهد بود. […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی این استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های معدنی در کرمان، وجود گاز یکی از ضروریات منطقه است از اینرو به خط یازدهم که مصوبه هیات مدیره در سال ۱۳۹۵ است برای توسعه معادن نیاز داریم و این مهم نوعی پدافند غیرعامل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فت فتو، محمد مهدی فداکار روز یکشنبه در آیین افتتاح بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان منطقه ساردوئیه با اشاره به اهمیت ایجاد خط یازدهم انتقال گاز افزود: ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز به شرکت گل گهر به منظور انجام فعالیت‌های معدنی فروخته شده که برای استفاده از این میزان به خط یازدهم نیاز است. 

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد طرح‌های افتتاحی هفته دولت در کرمان متعلق به شرکت گاز است، اظهار داشت: میانگین برخورداری این استان از گاز بیشتر از متوسط کشوری است.

استاندار کرمان به اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان کرمان در حوزه انرژی‌های خورشیدی تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها پیشنهاد تولید سه هزار مگابایت انرژی خورشیدی به وزارت نیرو ارائه شده است.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی این سه هزار مگابایت انرژی خورشیدی به استان کرمان کمک و وزارت نفت نیز این مهم را تضمین کند.

بزرگترین پروژه گازرسانی کرمان در سال ۱۴۰۱ با افتتاح طرح اتصال گاز به هفت شهر با اعتبار سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی به سه شهر و ۲۷۴ روستا با یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان امروز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با دستور وزیر نفت انجام شد.




استاندار کرمان: ایجاد خط یازدهم انتقال گاز ضرورت توسعه معادن این استان است

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: ایجاد خط یازدهم انتقال گاز ضرورت توسعه معادن این استان است