استاندار: اداره کردن سیاسی شهر به ضرر نظام است

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: شورای اسلامی و مدیران شهری، کرمان را به‌صورت سیاسی اداره نکنند زیرا این امر به ضرر جریان انقلاب، نظام، مردم و کرمان است و مسئولی که شما را به سمت سیاسی شدن می برد به شما آسیب می زند. به گزارش فت فتو، علی زینی‌وند روز یکشنبه در […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: شورای اسلامی و مدیران شهری، کرمان را به‌صورت سیاسی اداره نکنند زیرا این امر به ضرر جریان انقلاب، نظام، مردم و کرمان است و مسئولی که شما را به سمت سیاسی شدن می برد به شما آسیب می زند.

به گزارش فت فتو، علی زینی‌وند روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی با وی در محل استانداری کرمان افزود: این شهر را حرفه ای و فنی اداره کنید و همه پشت سر شهردار خود بایستید و استاندار و فرماندار نیز موظف به حمایت از وی هستند.

وی اظهار داشت: کرمان نامی سنگین به آوازه تاریخ و بزرگی نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد و این شهید والامقام قرار است که نسل ها برای ما غرور و هویت بیافریند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تاکید کرد: اسطوره سردار سلیمانی را باید به دنیا و نسل ها ارتقا دهیم نه اینکه آن را فروبریزیم که این امر خطرناک است.

چالش‌های کرمان و راهکارهای برون رفت از آن

وی با اشاره به ضرورت ارتقای مبلمان شهری، طراحی گلزار شهدا که اکنون در دست مشاور پروژه است، گفت: کار شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره بسیار سنگین ارزیابی می‌شود که امیدواریم در عمل به وظایف خود موفق باشند.

زینی‌وند عنوان کرد: اعضا و رییس شورای اسلامی و شهردار کرمان باید کارگروه های استانداری را شناسایی کرده و در تمام نشست‌های موثر این استان حضور یابند که در پشت صحنه بحث ها قرار گرفته که بر مسائل مشرف باشند.

وی یادآور شد: آسیب های اجتماعی، معتادان متجاهر و حاشیه نشینی از چالش های استان کرمان محسوب می‌شود که نیاز به رسیدگی دارد.

وی افزود: حاشیه‌نشینی کرمان سامان نگرفته زیرا دستگاه های اجرایی همراهی نمی کنند و شورا باید این نقیصه را جبران کنند و همچنین طرح پایلوت محله حاشیه‌ای شهرک صنعتی را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌دهد و همچنین باید سامانی به حاشیه نامتوازن کرمان داده و به این پدیده پایان دهیم.

ضرورت‌های تلاش مضاعف شورای اسلامی و شهرداری کرمان

استاندار کرمان گفت: ششمین دوره شورای اسلامی این شهر ترکیبی از جوانی، دانش و تجربه است اما مطالبات از این شورا سنگین تر از شوراهای عادی خواهد بود زیرا در شرایط دشوار فعلی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین شهر کرمان بین المللی، پرآوازه و مرقد سپهبد شهید خاج قاسم سلیمانی است و به عنوان شهری مذهبی بین المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرد که این امر نیز وظایف شورا را سنگین تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی و انقلابی شهر کرمان نمودی از جریان انقلاب است و باید فراگیر و فعال تر باشد زیرا چنین دیدی در آنان وجود دارد و تلاشتان هم باید مضاعف شود.

وی بیان داشت: کرمان در شان آوازه خود و برداشت بیرونی در عرصه ملی و بین المللی ساخته نشده و توقع بسیاری برای توسعه آن از شوراهای اسلامی و شهرداری کرمان وجود دارد.

زینی‌وند ابراز داشت: شورای اسلامی و شهرداری کرمان باید برنامه ای برای رساندن کرمان به آنچه در اذهان وجود دارد، داشته باشد، اکنون کرمان با مراکز استان‌های همجوار خود فاصله بسیاری دارد که باید توقعات از آن نمود یابد که نیاز به تلاش مضاعف و طرح و برنامه فراوان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای دولت رجایی و باهنر و یاد سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تبریک به انتخاب منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان افزود: اعضای شورای اسلامی پیگیر صدور حکم شهردار باشند که امور شهری مردم معطل نماند.

انتخاباتی سالم، پرشور و بدون حاشیه‌ در کرمان برگزار کردیم

استاندار کرمان با بیان اینکه انتخابات پیچیده‌ای را پشت سر گذاشتیم گفت: امسال از جهات مختلف پیچیده ترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی بود زیرا شاهد شدیدترین تحریم های بی‌سابقه بین الملل در نظام جمهوری اسلامی بودیم.

وی تصریح کرد: همچنین تلاقی بیماری سرسخت کووید ۱۹ با تحریم‌ها همزمان با انتخابات ۱۴۰۰ شرایط را دشوراتر کرده بود، شاهد دشواری زندگی مردم بودیم و سپس بمباران خبری برای دلسرد کردن مردم و جریان سازی خبری را مشاهده کردیم.

زینی‌وند گفت: پیش بینی‌ها در دل تمامی تحلیل ها آن چیزی نبود که در کشور رخ داد و در این زمینه اتفاقات بی نظیری در کشور افتاد و به تناسب آن شرایط انتخابات را توفیق الهی و موقعیت شناسی مردم می دانیم.

وی افزود: نظرسنجی ها نتیجه مشارکت در انتخابات را ۴۲ درصد پیش بینی کردند که تا ۵۰ درصد رسید و معتقدم که نوع فرمایشات مقام معظم رهبری پیش از انتخابات بر مشارکت مردم تاثیر داشت و مردم کرمان نیز به آمار این مشارکت اضافه کردند.

وی ابراز داشت: صف های طولانی در ساعات پایانی رای گیری ۱۴۰۰ در کرمان ایجاد شده بود و انتخاباتی سالم و بدون حاشیه برگزار کردیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ساختار انتخابات در نظام جمهوری اسلامی در دستان مردم قرار دارد، گفت: نمایندگانی از همه گرایش ها و اقشار انتخابات را اداره می‌کنند که شکا قابل دفاع آن را نشان می‌دهد لذا انتخاباتی سالم به نسبت تمامی ادوار داشتیم.

وی تصریح کرد: استان کرمان با مشارکت ۶۱ درصدی از رکوردهای کشور شد و رییس جمهور منتخب با ۸۴ درصد آرا، در زمره بالاترین آمارها را در استان کرمان داشت که دست ما را برای مطالبات از دولت باز می‌گذارد.

هماهنگی ارکان حاکمیت در کرمان وجود دارد

زینی وند همچنین با بیان اینکه نشاط و هماهنگی مسئولان استان به عقیده برخی مسئولان ملی، شبیه روزهای اول دولت است گفت: هیچ امری بدون مشارکت موثر مردم انجام نمی‌شود و هویت انقلاب متکی به مردم است.

وی ادامه داد: هماهنگی به‌وجود آمده در بین ارکان حاکمیت را باید به فال نیک گرفت و این هماهنگی در استان کرمان هم وجود دارد که شورا قطعه ای از این هماهنگی هستند که باید در فرایندها مشارکت کنند.




استاندار: اداره کردن سیاسی شهر به ضرر نظام است

منبع:ایرنـا
? استاندار: اداره کردن سیاسی شهر به ضرر نظام است