استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

کرمان – فت فتو – آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید کرمان اوایل هفته جاری پیام‌های مهمی داشت؛ از تاکید و اجماع همه طیف‌ها بر استاندار جدیدی که به قول آنان فداکارانه این مسئولیت را در شرایط سخت کنونی پذیرفته و نیز سنگ‌تمام دیار کریمان در بدرقه استاندار ایلامی‌شان. به گزارش فت فتو، […]

کرمان – فت فتو – آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید کرمان اوایل هفته جاری پیام‌های مهمی داشت؛ از تاکید و اجماع همه طیف‌ها بر استاندار جدیدی که به قول آنان فداکارانه این مسئولیت را در شرایط سخت کنونی پذیرفته و نیز سنگ‌تمام دیار کریمان در بدرقه استاندار ایلامی‌شان.

به گزارش فت فتو، از جمله فرمانده سپاه ثارالله کرمان که بخوبی حق مطلب را در تشکر از علی زینی وند استاندار پیشین ادا کرد و انگشتر یادگاری شهید سردار سلیمانی را به پاس خدمات زینی وند به استان به وی اهدا کرد.
سردار حسین معروفی گفت: ما تقوا داریم و گوشمان هم بدهکار حرف این و آن نیست؛ با نگاه به سردار سلیمانی، برای آنکه ثابت کنم برای زائران سردار سلیمانی زحمت کشیدید و برای ما مهم بوده است، این انگشتر یادگار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را برای تبرک و با نگاه اعتقادی تقدیم جنابعالی می کنم.
سایر افرادی که پشت تریبون رفتند هم همین رویه را داشتند حتی آنان که پیشتر در تریبون های مختلف اصرار بر تغییر استانداری داشتند که منصوب دولت قبل بود.
شاید وقتی ماه های پایانی سال گذشته را مرور می کردیم که عده ای از فعالان برخی جریان های سیاسی برای تغییر استاندار جلسات و تجمع های مختلف برگزار می کردند و حتی کارشان به امضای طومار و حتی کفن پوشی کشیده بود باورش سخت بود که اینچنین مراسم تودیعی را شاهد باشیم اما اهالی دیار کریمان مهمان نوازی خود را در عمل نشان دادند.
استاندار پیشین هم که سال گذشته معاون سیاسی خود را که قبل از آن در دفتر امام جمعه کرمان کار می کرد منصوب کرده بود نکاتی در این زمینه گفت؛ وی تصریح کرد وظیفه دارد بگوید امام جمعه در مدت زمان حضورش هیچ درخواست شخصی نداشته و حتی در مورد انتصاب معاون سیاسی هم خودش به شناخت و اجماع رسیده بوده و پس از تصمیم گیری به امام جمعه اطلاع داده است.
همگان از جمله خود زینی وند تاکید داشتند که سخت ترین دوران مدیریتی را وی در استان کرمان سپری کرد زیرا دوران دولت قبل تمام شده بود و تا استقرار دولت جدید و پس از آن شرایط سختی برای مدیریت بوده اما همه تلاشش را به کار گرفت تا مشکلی پیش نیاید؛ مساله ای که همه مدیران از جمله نمایندگان مجلس نیز آن را تایید کردند.
اما دکتر محمدمهدی فداکار هفدهمین استاندار کرمان هم در شرایطی سکان مدیریت این استان مهم را به دست گرفت که به گفته همه مسئولان حاضر در مراسم همه مسائل استان ذیل شورای راهبردی استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان احصا و سند توسعه مشخص و تعریف شده است.
تاکید بر تحقق توسعه متوازن، حل مشکلات کم آبی و مدیریت مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی که بخش عمده مصرف را به خود اختصاص داده آن هم برای محصولاتی که بهره وری آن ارزش مصرف آن میزان آب را ندارد، اجرای طرح گلزار شهدای کرمان برای میزبانی شایسته از زائران پرشمار ایرانی و غیرایرانی تربت شهید سردار سلیمانی و دهها مورد دیگر از جمله مسائل مهمی است که پیش روی استاندار جدید قرار دارد.
استانداری که به صراحت گفت به طور حتم از همگان مشورت می گیرد اما در تصمیم گیری هایش تا به حجت شرعی نرسد کاری را انجام نمی دهد.
استانداری که وقتی داشت می گفت اعتقادی به انتقال آب درون حوضه ای ندارد بسیاری از حاضران این گفته او را ستودند.
در این مراسم مدیران مختلف توصیه های خود را نیز خطاب به استاندار جدید اعلام کردند؛ توصیه ها تقریبا یکسان بودند اما هفدهمین استاندار کرمان در حالی کار خود را آغاز کرد که اتاق شماره هشت استانداری این استان تاکنون شاهد خدمات و تلاش های شانزده استاندار بعد از انقلاب بوده است.
بعد از محمدعلی احمدی، حمید بهرامی‌احمدی، غلامعباس زارع‌میرک‌آباد، علی‌اصغر صامت، عبدالحسین ساوه، حمید میرزاده، سیدحسین مرعشی، مسعود محمودی، مرتضی بانک، محمدعلی کریمی، محمد رئوفی‌نژاد، حبیب‌الله دهمرده، اسماعیل نجار، علیرضا رزم‌حسینی، محمدجواد فدایی و علی زینی وند که استاندارانی بومی و غیر بومی بوده اند حال نوبت به فداکار رسیده است که استانداری بومی و اهل شهرستان رفسنجان استان کرمان به شمار می رود.

چهار توصیه نماینده ولی فقیه

به تعبیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار جدید فداکارانه مسئولیت مدیریت اجرایی استان را در این موقعیت حساس بر عهده گرفته و به عنوانی استاندار بومی این استان راهی دشوار، پرفراز و نشیب و قطعا دلنشین و سرشار از تجربه پیش رو دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شایسته سالاری و حضور نیروهای لایق و کاردان با نگاه بسیجی با تاکید بر جوان‌گرایی در کنار تجربه‌ها و چهره‌های مجرب با محوریت سپهبد شهید سلیمانی، توجه به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه برای نزدیک شدن کرمان به جایگاه واقعی خود، توجه عاقلانه و جامع نگر به مسائل کلان کرمان و ایجاد همراهی، همدلی و هماهنگی بین نیروهای دلسوز و مومن به انقلاب و به وجود آمدن فضای کار و تلاش برای اجرایی کردن شعارهای محوری دولتِ سربازِ ولایت را توصیه کرد.
وی استاندار را فرمانده پیشرفت و آبادانی در حرکت اجرایی استان توصیف کرد و افزود: استاندار سابق کرمان با وجود اینکه در مقطعی کوتاه از دوران طولانی مدیریت اجرایی استان کرمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دورانی که منتهی به پایان عمر دولت سابق و بخشی از آن در شکل گیری دولت جدید بوده است در استان کرمان حضور داشته، فرصتی برای به نمایش گذاشتن ظرفیت و توان خود پیدا نکرد اما با نگاه دقیق به پیشرفت و بکارگیری توان جوانی و توجه به تجربه مناسب موفقیت هایی را رقم زد.
وی افزود: جا دارد از زحمات فراوان دکتر زینی وند و همکاران ایشان بویژه برای حضور بموقع در حوادث سخت مانند سیل جنوب استان کرمان تشکر و قدردانی کنم و از خداوند بزرگ خواستارم در ماموریت و مسئولیت بعدی نیز همچنان به عنوان نیروی دلسوز، کارآمد و موفق برای نظام ظاهر شوند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان یادآور شد: استاندار جدید مردی از تبار کرمان، دارای تجربه کافی، شخصیت ایثارگر در رکاب شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس و دارای دانش لازم برای حرکت مثبت استان با نگاه جهادی است که برای ایشان از پیشگاه خداوند توفیق روز افزون مسالت دارم.

استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

توصیه های وزارتی به مدیران استانی 

وزیر کشور نیز در مراسم معارفه استاندار کرمان با اشاره به ویژگی های استان و نیز مسئولیت های استاندار جدید کرمان افزود: حتما یکی از کارکردها در استان بزرگ کرمان اجرا و جلوبردن سیاست های ملی و استانی باشد و کار با قدرت انجام شود.
احمد وحیدی با تاکید بر این مطلب که استاندار جدید کرمان با کمک فرابخشی کارهای بزرگی می تواند انجام دهد، خاطرنشان کرد: تلاش های ارزشمندی در کرمان انجام شده که امیدواریم کار باقدرت ادامه یابد و این استان حتما در حوزه اقتصاد کشور پیشرو و پیشگام خواهد بود.
وزیر کشور گفت: به طور مثال ١۵٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح های اقتصاد استان کرمان، رقم بسیار خوبی است و کارهای مهمی در پیش داریم لذا نباید به مسایل ریز توجه کنیم و دچار حاشیه نیز نشویم.
وی خاطرنشان کرد: باید با تمسک به اهل بیت و بهره گیری از شهدا بویژه شهید سلیمانی، فرامین‌ مقام معظم رهبری را با قدرت پیش ببریم که سنگرهای فتح آماده است.
وزیر کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز با وجود فشار حداکثری و تحریم کارهای بزرگی را انجام می‌دهد و فرم جدیدی از یارانه در دستور کار دولت قرار گرفته که مسأله بسیار مهمی است.
وی با بیان اینکه اقدامات مختلف مهمی در دستور کار است اظهارداشت: به طور مثال کارهای بزرگی برای معلمان در بحث رتبه بندی در حال انجام است و با تصمیم های اخیر در معیشت کارگران بهبودی خوبی را خواهیم دید.

استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

تقدیر فرمانده سپاه ثارالله از ۱۸ ماه مجاهدت استاندار

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با تشکر از اقدامات مختلف زینی وند طی ۱۸ ماه زحمت و مجاهدت در این استان، گفت: ما تقوا داریم و گوشمان هم بدهکار حرف این و آن نیست؛ با نگاه به سردار سلیمانی، برای آنکه ثابت کنم برای زائران سردار سلیمانی زحمت کشیدید و برای ما مهم بوده است، این انگشتر یادگار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را برای تبرک و با نگاه اعتقادی تقدیم جنابعالی می کنم.
سردار حسین معروفی بی طرفی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت کرونا و کمک به راه اندازی ستاد راهبردی مکتب سردار سلیمانی را از جمله اقدامات شاخص استاندار سابق کرمان برشمرد و گفت: باید توجه داشت که این استان به عنوان پایگاه مقاومت در جهان اسلام، نیازمند کارهای جهادی و برگرفته از مکتب سید الشهدای مقاومت است و مردم ولایت مدار این استان در این مسیر هیچ عذر و قصوری را نخواهند پذیرفت.
وی در توصیه ای دیگر تاکید کرد: امروز دشمنان خارجی، ضد انقلاب خارج نشین و اپوزیسیون داخلی به دنبال ناامید کردن ملت بزرگ ما و فشار بر افکار عمومی و انشقاق بین مردم و حاکمیت هستند و می طلبد عالمانه و هوشمندانه، با دقت کامل و گذشت و نگاه به ولی نعمتان بزرگ که مردم ما هستند، وحدت و انسجام جریان و جبهه انقلاب را تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ کنیم تا بتوانیم از مشکلات عبور نماییم.

استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

توصیه های ۵ گانه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز سه شرط پاکدستی، سلامت مالی و ارتقای شاخص های عملکردی را از ملاک های نمایندگان در انتخاب استاندار کرمان برشمرد و ادامه داد: از زحمات زینی وند استاندار سابق باید تشکر کنیم که در حوزه کاری بویژه اقتصادی چیزی در دوران فعالیت خود چیزی کم‌ نگذاشت.
محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: باید از آقای رییس‌جمهور و شخص وزیر کشور بابت انتخاب محمد مهدی فداکار (استاندار جدید) تشکر کنیم که وی نیروی بسیجی و در مکتب شهید سلیمانی است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت استان پهناور کرمان پس از شهادت سردار سلیمانی متفاوت شده و نگاه ها از همه عالم به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام به آن تغییر کرده است، تاکید کرد: امروز مجموعه ای از نیروهای انقلاب در استان کرمان آماده خدمت هستند و استاندار جدید نباید بدهکار هیچ گروه، باند و جناح سیاسی در کرمان باشد.
پورابراهیمی خطاب به استاندار جدید کرمان گفت:  بدهکاری شما به امام، رهبری‌ معظم انقلاب، شهدا و دولتی است که با اراده مردم روی کار آمده و ادبیات آن را امروز می بینیم.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت همه نیروهایی که خط قرمز آنان امام راحل، مقام‌معظم رهبری و شهداست استفاده شود و این خواست رییس جمهور هم است.
وی اظهارداشت: اولویت امروز ما در استان کرمان ترویج مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است.
پورابراهیمی همچنین پیشنهاد کرد که در تشکیلات سازمانی جایگاهی ویژه برای اختیارات در اقدامات لازم به زائران سردار سلیمانی در استان کرمان اختصاص پیدا کند.

استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

توصیه های ۱۰ گانه نماینده مردم کرمان در مجلس

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر این مطلب که مطالبه جدی ما از استاندار جدید مبارزه با فساد اقتصادی است زیرا باندها و مافیای اقتصادی مانع پیشرفت این استان شده اند، افزود: سیاست اختلاف بینداز و چپاول کن در این استان جاری است که باید به صورت جدی جلو آن گرفته شود.
وی افزود: استان کرمان ظرفیت های بسیار بالایی ازجمله در حوزه منابع انسانی دارد، نیروهای متدین، انقلابی فهیم، بصیر، اخلاقی، مدیر و مدبر را دارد که در طول انقلاب شاهد آنان بودید و از این ظرفیت باید استفاده کرد.
وی افزود: باید از ظرفیت های خدادادی ازجمله معادن، تاریخی، میراث فرهنگی، ملی، مذهبی و طبیعت چهار اقلیم بهره گرفت و این استان جوانان بصیر، پاکدل و صادق دارد.
وی با اشاره به وجود خشکسالی در سال های گذشته در کرمان از وزارت کشور برای رفع این مشکل کمک خواست و تصریح کرد: بارها گفته ام کرمان تشنه است و باید همه کمک کنیم که آب را از خارج از استان و از دریای عمان و خلیج فارس به کرمان بیاوریم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان مشکل اتباع بیگانه دارد و حضور صدها هزار نفر تبعه غیرمجاز در این استان مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.
زاهدی افزود: توسعه صنایع جنبی در استان کرمان ضروری است، شرکت مس فضای خوبی برای این بخش است و باید خودروسازی برقی را پیگیری کنیم.
وی یادآور شد: ظرفیت مس با استفاده از نیروی دانشمند، فناورانه و توانمند داخلی کمک کنند تا خط تولید خودروی برقی را در استان کرمان راه اندازی کنیم زیرا خودروسازی برقی ضمن اشتغالزایی، تولید و دانش بنیان را به همراه دارد و کرمان می تواند به جای واردات این خودرو، خود صادرکننده باشد.
وی افزود: کرمان توازن منطقه ای ندارد و در تمامی مناطق استان کرمان نقاط محروم قرار دارد، لذا باید اولویت توازن منطقه ای و عدالت منطقه ای در استان جاری شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اخلاق مداری استاندار پیشین کرمان بسیار بالاست که می تواند الگوی خوبی برای مسئولان استانی باشد، ادامه داد: همواره باید توجه داشت که اگر برای خدا قدم برداشتیم و در مسیر خدمت مردم حرکت کنیم، برکت می یابیم، نباید با رفیق بازی، جناح بازی در راستای منافع اقتصادی خود یا اطرافیان حرکات کنیم و این مسئولیت امانت سنگینی برای ما است.
استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

توصیه های اجرایی استاندار سابق کرمان

اما استاندار سابق کرمان نیز در مراسم تودیع خودش حرف های مهم و بسیاری زد؛ وی با بیان اینکه در یکی از سخت ترین شرایط مسئولیت استانداری کرمان را برعهده گرفت تصریح کرد:به عنوان یک روستایی و عشایرزاده بدون پشتوانه آمدم و کارنامه من عملکرد و فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی به بنده داد تا استعداد خودم را بروز دهم.
زینی وند افزود: جمهوری اسلامی فرصتی به منِ بچه روستایی و کسی مثل شهید سردار سلیمانی داد و دهها و هزاران جوان آمادگی دارند تا در این تار و پود بروز کنند اما فضاهای تنگ سیاسی به آنان اجازه نمی دهد و باید به آنان فرصت داده شود.
وی با اشاره به فعالیت هایش در کسب شناخت از استان در زمان کوتاه و ارتباط با نمایندگان و مدیران، به حضور در مناطق مختلف محروم استان اشاره و تاکید کرد: به روستاهایی سفر کردم که در ۴۳ سال پیروزی انقلاب می گفتند اولین استانداری بودم که به آنجا سفر کردم؛ و این سفرها برای اعتقاد بود و نه نمایش و کلیپ ساختن؛ برای همین هم مردم کرمان بخوبی و عمیقا من را پذیرفتند.
استاندار سابق کرمان اظهار داشت: سعی کردم کار راهبردی برای استان انجام دهم؛ استان کرمان باوجودهمه فعالیت ها از لحاظ زیر ساخت ها ضعیف است؛ امروز کمتر از سه هزار مگاوات برق در استان تولید می شود که طی پنج سال آینده به حدود ۶ هزارمگاوات برق نیاز دارد.
وی گفت: کرمان نیاز به توسعه ریلی و اتصال به سواحل مکران دارد که در دستور مطالعه قرار گرفته و احداث خط آهن بم- جیرفت – جاسک و راه ریگان – جاسک از کارهای راهبردی است.
زینی وند بیان کرد: امروز استاندار جدید سند راهبردی در مورد گاز، آب و برق که برای آن فکر شده است را پیش رو دارد و ۶ هزار مگاوات انرژی خورشیدی و یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برای صنایع کوچک طرح مطالعه شده آماده است؛همچنین بزرگترین کارخانه سلول‌های خورشیدی در خاورمیانه با ۱۵ هزار میلیارد هزینه تومان آماده اجراست.
وی با بیان اینکه استان با توسعه نامتوان مواجه است، افزود: استان کرمان درآمدهای فراوان معدن دارد اما با فقر باور نکردنی در بخش هایی روبه رو است؛ این فقر آن هم در مناطقی که به نظام و انقلاب پایبند هستند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گفته زینی وند ایجاد کارخانه های الکترود گرافیتی و لاستیک سنگین به عنوان توازن بخشی بوده که در استان کرمان آماده کلنگ زنی شده است.
استاندار سابق کرمان با بیان اینکه با همین هدف از شرکت های بزرگ معدنی خواستیم هلدینگ کشاورزی و گردشگری راه اندازی کنند بیان کرد: در حوزه جنوب استان کرمان مشکلات ۱۵ کارخانه را در همان محل بررسی و رفع کردیم؛ در رَمِشک شهرستان قلعه گنج در محل کارخانه تولید مس مشکلشان را حل کردیم که با ۷۰ نفر بومی فعالیت  دارد.
زینی وند با اشاره به مشکل کمبود آب در استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان رتبه اول فرونشست زمین در کشور دارد و باید برداشت آب از سفره های زیرزمینی متوقف شود.
وی با بیان اینکه ادبیات فنی مدیران استان را علمی کردیم تاکید کرد: کار انتقال آب از خلیج فارس تمام شده و کلنگ اجرایی آن آماده به زمین زدن است که برای اجرای آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده که با موافقت ایمیدرو و سه معدن بزرگ استان ۵۰۰ میلیارد تومان تامین می‌شود.  
زینی وند ادامه داد: یکی از قوی ترین برنامه های توسعه ای برای استان کرمان تدوین شده است و پارک دوم علم و فناوری بزودی راه اندازی می شود.
وی  با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک انقلاب فرهنگی است تصریح کرد: در این حوزه زیرساختی کارهای بزرگی کردیم و مکتب شهید سلیمانی یک پتانسیل  برای بازیابی هویتی است.
وی ادامه داد: در مکتب شهید سلیمانی از تولید گفتمان، طراحی روستای قنات ملک (زادگاه سردار سلیمانی) به عنوان روستای گردشگری، آماده سازی زیرساخت اربعین و ساماندهی و توسعه گلزار شهدا انجام داده ایم.
زینی وند تاکید کرد: ما بشدت دچار خلاء مدیران راهبردی، کاردان و دانش محور هستیم؛ ابتدای انقلاب به جوانان میدان داده شد، اما الان دانش و تجربه توامان لازمه کار مدیریت  اجرایی است که باید برای آن فکری شود.
وی گفت: اعتقاد دارم اگر کشور با احزاب قدرتمند و با برنامه اداره شود امکان موفقیت  وجود دارد اما اداره جناحی و سیاسی سهم‌ مهلکی است که فرزندان انقلاب را از قطار پیاده می کند و این آسیب جدی است؛ باید از همه شایستگان و کسانی که اعتقاد رسمی به جمهوری اسلامی دارند استفاده کرد.

زینی وند همچنین افزود: پیگیرترین شخص برای تغییر خودم بودم؛ البته کرمانی ها آدم های بزرگی در مناصب مهم کشور دارند و انتخاب استاندار همیشه پیچیده بوده است.
استاندار سابق کرمان اظهار داشت: تغییر استاندار مطالبه بحقی بود اما من یا دولت کار را معطل نگذاشتیم؛ خود کرمانی ها باید زودتر هماهنگ می شدند؛ من از همه و منتقدان تشکر می کنم و گلایه و شکوه ای نیز از کسی ندارم.
وی افزود: تاخیر در تغییر استاندار کرمان تقصیر وزیر کشور و بنده نبود بلکه مقصر اجماع نکردن در میان خود کرمانی ها بود و این موضوع باید حل شود.
زینی وند گفت: من تمام قد به مردم خدمت کردم؛ وظیفه دارم بگویم از نماینده ولی فقیه در استان کرمان غیر از شجاعت و صداقت چیزی ندیدم؛ ایشان هیچگاه مساله شخصی از من نخواست و حتی کسی را به من توصیه نکرد.
وی ادامه داد: در فرآیند انتخاب معاون سیاسی و امنیتی استانداری، شش، هفت نفر را به وزیر کشور معرفی کردم اما هر کدام عذری داشتند و جلالی معاون فعلی را در شورای راهبردی دیدم و ایشان را قابل دانستم؛ پس از جمع بندی خودم با حجت الاسلام علیدادی مشورت کردم؛ ایشان خبر نداشت و اجحاف به ایشان شد.

استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

مشورت می گیریم اما باید به حجت شرعی برسم

استاندار کرمان نیز تاکید کرد که نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیست و سعی می کند نماینده دولت و نوکر مردم باشد.
فداکار افزود: از همه افراد مشورت می گیرم اما در تصمیم های خود باید به حجت شرعی برسم.
وی با تاکید بر اینکه سعی می کنم نمایندگی خود از دولت و نوکر مردم بودن را در تمامی رفتار و اعمالم مدنظر قرار دهم و استقلال عمل خود را حفظ کنم؛ ادامه داد: اگرچه بدون شک از مشورت تمامی بزرگان، متنفذان، معتمدان و مردم استفاده می کنم اما در تصمیم های خود باید به حجت شرعی برسم.
فداکار ادامه داد: اقتضائات منطقه ای و فرهنگی در شمال، جنوب یا دیگر مناطق استان کرمان کاملا متفاوت است و رییس جمهور نیز در حکم انتصاب اینجانب به خدمات رسانی در تمامی نقاط استان بویژه جنوب تاکید کردند و حتما باید کمک کنیم که عقب ماندگی ها در مناطق مختلف رفع شود.
وی اظهارداشت: توجه به رفع عقب ماندگی ها در جنوب و دیگر نقاطی که نیازمند توجه ویژه است به معنای آن نیست که در توسعه شتابان بخش های مختلف در شمال استان خللی ایجاد می شود زیرا این اقدامات نیز باید با قدرت و جدیت بیشتر پیش برود و در جاهایی که نیاز به توجه بیشتری وجود دارد، تمرکز ویژه ای صورت گیرد.
استاندار کرمان گفت: گردشگری استان کرمان به دلیل تمرکز به صنعت، معدن و کشاورزی مغفول مانده و این در حالی است که این استان با وجود آثار ثبت شده جهانی و آثار ملی نیاز به کارهای بزرگی در این حوزه دارد.
فداکار به وجود شرکت های بزرگ اقتصادی در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله پسته، خرما و … استان برتر کشور به شمار می رود.
وی اظهارداشت: گردشگری دینی به واسطه وجود مزار سردار سلیمانی در کرمان یک اصل مهم به شمار می رود و باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.
استاندار کرمان، توجه ویژه به صنایع دستی در استان کرمان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ظرفیت های کویر در استان، تنوع اقلیمی استان، مرکزیت ترانزیتی، وجود سه منطقه ویژه اقتصادی و غیره ظرفیت های بزرگی برای توسعه استان کرمان هستند.
فداکار در ادامه از برخی بزرگان استان از جمله مرحوم طاهره صفارزاده و سردار سلیمانی سخن به میان آورد و گفت: بخش خصوصی نجیب و قابل اعتمادی در استان کرمان وجود دارد که در توسعه استان از آنها کمک خواهیم گرفت.
وی بیان کرد: سعی می کنیم ساماندهی تیم مدیریتی استان با سرعت انجام شود و در این زمینه پاکدستی، پرکاری و فسادستیزی از شاخص های اصلی انتخاب افراد خواهد بود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه جوان سازی مدیریتی و اعتلای جایگاه بانوان در استان کرمان دنبال خواهد شد، گفت: باید به الگوی مدیریتی شهید سلیمانی وفادار باشیم زیرا ایشان از تمامی ظرفیت ها استفاده می کرد و حتی اگر کسی یک درصد ظرفیت داشت، به آن توجه می کرد و ۹۹ درصدبقیه را نمی دید؛ سعی می کنیم این الگو را در دوره مدیریتی استان دنبال کنیم.
فداکار گفت: مردم داری، تواضع، اخلاص و دوری از کارهای نمایشی از شاخص های سردار سلیمانی بوده است که باید آنها را در خود ببینیم.
وی یادآور شد: شهید سلیمانی وابستگی خاصی به هیچ حزب و جناحی نداشت و همه جناح های سیاسی باوجود اختلاف نظرها با یکدیگر، فکر می کنند که دوست صمیمی سردار سلیمانی بوده اند و این کار را در حوزه مدیریتی دنبال می کنیم.
استاندار کرمان، حل مشکلات بخش خصوصی، توجه به شرکت های دانش بنیان، رفع مشکلات پارک های علم و فناوری را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ارتباط خوبی را با رسانه ها برقرار خواهم کرد.
فداکار در ادامه با اشاره به اینکه کم آبی مهمترین چالش استان کرمان است تاکید کرد: هیچ اعتقادی به انتقال آب درون حوزه ندارم و حتما استان باید برای انتقال آب از دریا سرمایه گذاری کرد و این مشکل باید با همکاری شرکت های بزرگ استان حل شود.
وی اظهار داشت: حوزه صنعت و معدن استان و شرکت های بزرگ کارهای بزرگی کرده اند اما باید بیشتر پای کار توسعه بیایند و حساب این شرکت ها باید به استان انتقال یابد تا توسعه استان به شکل بهتری دنبال شود.




استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان

منبع: ایرنـا
? استاندارِ اجماع‌ساز و سنگ‌تمام کرمانی‌ها در بدرقه مهمان ایلامی‌شان