استاندارد مطمئن‌ترین مسیر توسعۀ کشور است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان،استاندارد را مطمئن‌ترین مسیر و موتور محرکۀ توسعۀ کشور دانست و گفت:«تولید در کنار توسعه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است،تولیدی که بتواند خودکفایی،استقلال،اشتغال و مهار تورم را در پی داشته،موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در صحنۀ‌ بین‌المللی شود،رونق اقتصادی کشور را افزایش دهد […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان،استاندارد را مطمئن‌ترین مسیر و موتور محرکۀ توسعۀ کشور دانست و گفت:«تولید در کنار توسعه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است،تولیدی که بتواند خودکفایی،استقلال،اشتغال و مهار تورم را در پی داشته،موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در صحنۀ‌ بین‌المللی شود،رونق اقتصادی کشور را افزایش دهد و باعث بهره‌وری و کارایی بیشتر شود».

علی بیگ‌زاده ۲۴ مهرماه در مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد افزود:«تولیدی استاندارد است که بتواند اشتغال و به دنبال آن مهار تورم را داشته باشد و بر این اساس استاندارد یک امر مهم و اجتناب‌ناپدذیر است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،وی بیان کرد:«استان کرمان،پیشران‌های اقتصادی زیادی دارد و در حوزۀ کشاورزی،صنعت و معدن و گردشگری رتبه‌های برتر کشوری را داریم،لذا استاندارد به‌خصوص در حوزۀ کشاورزی برای کیفیت‌بخشی به محصولات ارگانیک و کنترل سموم همواره باید مدنظر قرار گیرد».

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با بیان این‌که گام برداشتن در حوزۀ استاندارد منافع تولیدکننده را نیز به دنبال خواهد داشت،افزود:«هر اندازه کیفیت تولیدات بیشتر شود،افزایش قدرت کشور در عرصۀ جهانی بیشتر خواهد بود».

بیگ‌زاده در صحنه ماندن و مقاومت شرکت‌های تولیدی را در اوضاع تحریم‌ها تحسین کرد و گفت:«واحدهای تولیدی در کنار مردم بودند و با افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال،امیدآفرینی و امیدبخشی را در مردم ایجاد کردند».

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی،نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد نیز در این همایش گفت:«هدف از قانون استاندارد،رشد شاخص کیفیت در حوزۀ اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی است».

جلال ریزانه ادامه داد:«شگفتی‌سازها زیاد هستند و اثرات آن‌ها در استانداردها مهم است،لذا باید برای بروزرسانی و توسعۀ کیفیت استانداردها تلاش کرد. در سازمان ملی استاندارد به جای تحلیل گذشته به دنبال تحلیل آینده هستیم. امروز هوش مصنوعی و تحقق آن‌ها در خانواده بزرگ استاندارد لازم است و می‌توان از خدمات آن در راستای ارتقای کیفیت تولیدات در سطح بین‌المللی استفاده کرد».

وی با بیان این‌که تحلیل درستی از صادرات و واردات نداریم،گفت:«باید تحلیل‌های محیطی داشته باشیم و استفاده از تکنولوژی‌های بروز و هوش مصنوعی برای تحلیل و شناسایی بازار مهم است و می‌تواند کیفیت را مورد ارزیابی قرار دهد».

گفتنی است در پایان مراسم واحدهای توليدی برتر در زمینۀ استاندارد و کنترل کیفیت،تجليل شدند. /پ

 




استاندارد مطمئن‌ترین مسیر توسعۀ کشور است

منبع:خبر کرمان
?

استاندارد مطمئن‌ترین مسیر توسعۀ کشور است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی