از کسب رتبه برتر کشوری تا تجلیل از۸۰ خادمیار رضوی در کرمان

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کرمان گفت: در شب میلاد کریم اهل بیت از ۸۰ خادمیار و مدیر کانون‌های تخصصی خدمت رضوی در استان کرمان تجلیل کردیم. سعید کاظمی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به عملکرد موفق مجموعه خدمت‌های رضوی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در […]

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کرمان گفت: در شب میلاد کریم اهل بیت از ۸۰ خادمیار و مدیر کانون‌های تخصصی خدمت رضوی در استان کرمان تجلیل کردیم.

سعید کاظمی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به عملکرد موفق مجموعه خدمت‌های رضوی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در آبان‌ماه سال جاری در گردهمایی مسئولین ستادی کانون‌های خدمت رضوی کشور «دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان کرمان» حائز رتبه برتر شد.

افزایش چشمگیر یاوران رضوی در کرمان

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد ارتقاء از یاور رضوی به خادمیاری در سطح کشور به استان کرمان تخصیص یافته و در این بخش نیز در جایگاه نخست کشوری هستیم، گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر استان کرمان جذب یاور رضوی داشته است که تنها در طول یک‌سال رقم خورده است.

مدیرکانون‌های خدمت رضوی در کرمان تشریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹ هزار خادمیار در ۱۹ عرصه تخصصی، خدمات لازم را بدون کوچکترین چشمداشت مادی یا حتی اعتبار و بودجه مصوبِ سازمانی و دولتی، به همه نیازمندان ارائه می‌کنند که در بیش از ۳۰۰ کانون مستقر هستند.

کاظمی‌پور ادامه داد: کانون های خدمت رضوی استان در ایام اربعین نیز به زائران پاکستانی در مرز ریمدان و در مسیر تا کربلای معلی خدمت‌رسانی کردند و به شایستگی میزبان دوست‌داران و عاشقان سیدالشهدا بودند و در همین راستا خادمیاران شهرستان ریگان با ارسال بیست تن خرما به پذیرایی از زائران حسینی پرداختند.

وی اذعان کرد: استان کرمان همواره نسبت به سایر استان‌ها همواره میدا‌ن‌دار خدمت‌رسانی بوده‌اند، اما سهمیه کم خادمیاری و سقف خاصی که برای سامانه تدوین شدهاست محدود است اما راه دیگر ساماندهی فعالیت دوست‌داران امام رئوف به صورت «یاور رضوی» بوده‌ است که در این عرصه نیز با رشد بسیار جهشی روبه‌رو هستیم و همه درخواست خدمت به صورت «یاور» را دارند.

مدیرکانون‌های خدمت رضوی ابراز کرد: بزرگترین و اولین هدف کانون‌های تخصصی رضوی ترویج فرهنگ رضوی و سیره امام هشتم و ائمه اطهار است زیرا تنها راه برون رفت از کلیه مشکلات اجتماعی در سطح کشور همین امر است.

تعامل با دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی در کرمان

کاظمی‌پور اظهار کرد: با همه دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در سطح استان تعامل برقرار کردیم و یکی از این نهادهای پابه‌کار آموزش و پرورش کرمان است که ما طرح چهارشنبه‌های امام‌رضایی در مدارس را به مدت یک‌سال اجرا کردیم که تأثیرات شگرفی از آن را دیدیم و حال و هوای دانش‌آموزان بعد از حضور خادمیاران در مدارس وصف‌ناشدنی بود و این امر بدون همراهی مدیرکل آموزش و پرورش غیر ممکن بود.

وی با بیان اینکه مساجد در دفاع مقدس نقش محوری داشته‌اند، گفت: در جامعه امروز هم باید با استفاده حداکثری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به‌عنوان محور وحدت میان محبین و عاشقان اهل بیت در مسیر خدمت به امام هشتم و ترویج فرهنگ رضوی گام‌های موثری نیز برداشته شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی ادامه داد: یکی از طرح‌های موفق که خادمیاران ما نیز در آن حضور دارند « مسجد محله‌محور » است که با همت ائمه جماعات و در تعامل با دیگر دستگاه‌ها همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی، خدمات اجتماعی را در محله‌های کم‌برخوردار استان کرمان ارائه می‌کند.

اتمام تدوین سند زیست‌بوم اشتغال در کرمان

کاظمی‌پور افزود: کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان نقش مهمی در توسعه سیره ائمه اطهار خصوصا امام رضا(ع) دارند و در همین راستا کانون تخصصی اشتغال و کارآفرینی نیز سند زیست بوم اشتغال را ارائه کرده که  تمام مبانی این سند برگرفته از آیات و روایات اهل بیت است و در تداوم مسیر ترویج فرهنگ کار رضوی است.

وی با بیان اینکه توجه به محورمین از اولویت‌های اصلی سیره ائمه به‌خصوص امام رئوف بوده است، برخی از اموری که در سامانه قابل ثبت است را تشریح کرد و گفت: در بحث اطعام طی یک سال گذشته بیش از ۵۸۰ هزار پرس غذا بین نیازمندان توسط شبکه خادمیاری توزیع شده که ارزش آن بیش از ۲۰ میلیارد تومان می باشد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی با بیان اینکه در بحث ارزاق نیز ۱۹ هزار بسته موادغذایی به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: در بحث قربانی و عقیقه نیز ۸۸۷ راس گوسفند ذبح و گوشت آن در اختیار افراد نیازمند قرار داده شده اشت.

کاظمی‌پور افزود: تامین بیش از یک هزار و ۸۳۷ قلم لوازم ضروری زندگی برای افرادی که توانایی تهیه آن را به هردلیلی نداشته‌اند، اهداء نزدیک به ۳هزار دست لباس، انجام ۲۴۰ مورد اقدام لازم در حوزه تعمیر و مرمت خانه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمانی برای محرومان قابل پرداخت نیست، گفت: در این راستا بیش از ۴ هزار خدمت در عرصه سلامت ارائه شده است که با همراهی مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان صورت گرفته است.

اعزام یک هزار و ۴۰۰ زائر اولی از کرمان

مدیرکانون‌های خدمت رضوی با بیان اینکه هدف اصلی سیستم خادمیاری اجرای امور فرهنگی است، گفت: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ زائر اولی را از سطح استان به مشهد مقدس اعزام کردیم و در کنار این امر و خدمات اجتماعی به محرومان و مخدومان پیوست فرهنگی نیز ارائه شده است.

کاظمی‌پور ادامه داد: : در راستا ترویج فرهنگ رضوی نیز به همراه بسیاری از بسته‌های معیشتی که در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شود، کتاب هم اهدا می‌شود که ضمن رشد فرهنگی خانواده‌های مورد حمایت فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز ترویج شود.

وی افزود: در رابطه با زندانیان و خانواده های آنها و حتی بچه هایی که در مراکز اصلاح و تربیت هستند کارهایی را شروع کردیم که گزارش آن متعاقبا داده خواهد شد اما به طور نمونه یکی از این خدمات حل و فصل ۱۹ پرنده صلح و سازش در شهرستان بم بوده‌ است که مبلغی به ارزش ۶ میلیارد ریال بود اما با رضایت شاکیان منجر به آزادی شد.

مدیرکانون‌های خدمت رضوی در کرمان افزود: همه کارهای انجام شده چه آنها که به‌طور خاص فرهنگی بودند و چه آنهایی که خدمات اجتماعی و حمایتی، یک پیوست فرهنگی که در رأس همه آنها ترویج فرهنگ رضوی و ائمه است بوده که همواره جزو اهداف اصلی شبکه خادمیاری است.

کاظمی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: همه این خدمات بدون ارادت و خدمت خالصانه خادمیاران رضوی امکان‌پذیر نبوده است به همین علت برای اینکه تنها یادآوری خدمات آنها بوده‌ باشیم از ۸۰ خادمیار فعال استان  به نمایندگی از جامعه ۹ هزار نفری خادمیاری کرمان با اهدای قطعه کوچکی از فرش حرم مطهر رضوی تجلیل کردیم.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




از کسب رتبه برتر کشوری تا تجلیل از۸۰ خادمیار رضوی در کرمان

منبع:آرمـان
? از کسب رتبه برتر کشوری تا تجلیل از۸۰ خادمیار رضوی در کرمان