از طلب حلالیت پورمحمدی تا اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رفسنجان پیش‌ازظهر امروز ۱۸ تیرماه در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان اداری، انتظامی و قضائی شهرستان برگزار شد. به‌گزارش نذیر کرمان، رئیس سابق دادگستری رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: رهبر […]

نذیر کرمان/کرمان مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رفسنجان پیش‌ازظهر امروز ۱۸ تیرماه در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر(عج) با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان اداری، انتظامی و قضائی شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش نذیر کرمان، رئیس سابق دادگستری رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: رهبر انقلاب در مورد شهرستان رفسنجان فرمودند: روزی که نام و یاد فتوای امام در سراسر کشور بوسیله دستگاه پلیسی اختناق طاغوتی ممنوع و جرم بود، مردم رفسنجان در شهر خود مسجدی را به نام امام بزرگوار نام‌گذاری کردند و به نام آن بزرگوار سخن گفتند و راه ایشان را ترویج کردند. 

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی با اشاره به خدمت ۲۲ ساله خود در دستگاه قضائی در رفسنجان، عنوان کرد: کار در رفسنجان هم دشوار هم راحت است. با افراد نجیب کار کردن آسان است و از طرفی مسئولیت انسان خطیر است وقتی افراد بزرگی در اطراف او هستند.

پورمحمدی ادامه داد: مصلحت بزرگان عدلیه این بود که ادامه خدمت را در شهر کرمان باشم و بنده را دعا کنید که عاقبت بخیر شوم.

رئیس سابق دادگستری رفسنجان بیان کرد: طرح عفاف و حجاب را در رفسنجان از ۱۹ آذر سال قبل اجرا کردیم و رفسنجان در این طرح رتبه اول استان را دارد. در طرح مصلحین و حکمین قرآنی نیز رفسنجان رتبه اول استان را کسب کرده، به نحوی که در پرونده‌های دادسرا ۵۰ درصد سازش و در پرونده‌های دادگاه ۳۰ درصد سازش انجام گرفته است.

پورمحمدی در پایان سخنانش با قدردانی از همراهی همه مسئولان، شورای تامین، قضات، وکلا و مجموعه‌های قضایی شهرستان، بیان کرد: از همه مردم رفسنجان حلالیت می‌طلبم اگر کوتاهی شده قصور و تقصیر ما را بپیذیرید. بنده سعی کردم همیشه با سعه صدر برخورد کنم. نام و یاد مردم خوب رفسنجان در دل و ذهنم زنده خواهد بود.

امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم عدالت را از اصول دین برشمرد و گفت: یکی از اهداف اصلی بعثت انبیا نیز عدالت است.

حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: قضاوت منصب اولیاء و انبیاء است، شغل نیست. برای کسانی که عهده‌دار این منصب می‌شوند آرزوی توفیق می‌کنم، در رفسنجان بستر همکاری و همراهی بین مسئولین وجود دارد.

اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان

فرماندار رفسنجان نیز گفت: در آستانه نزدیک شدن به فصل برداشت محصول پسته شهرستان هستیم که در راستای ایجاد امنیت، طرح پیشگیری از سرقت پسته تدوین شده و اجرا خواهد.

حسین رضایی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و نبود محصول کشاورزی پسته در سال‌های گذشته در اراضی شهرستان، اما امسال ۶۵ هزار تن محصول بر درختان خودنمایی می‌کنند که ارزآوری خوبی برای شهرستان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهریور ماه آغاز برداشت محصول پسته از باغ‌های شهرستان است و این رویداد تا دو ماه طول می‌کشد، افزود: تمهیدات لازم جهت ایجاد امنیت در موقع برداشت محصول در دست اقدام است و البته در این زمینه طرح پیشگیری از سرقت پسته با کمک آقای شهسواری دادستان سابق شهرستان تدوین شده است.

رضایی به موضوع وجود اتباع بیگانه در شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۵۶ هزار نفر از این جمعیت در سامانه سیب سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و از خدمات درمانی شبکه بهداشت بهره‌مند هستند و قطعا بیش از این تعداد در شهرستان زندگی می‌کنند که باید این قشر ساماندهی شوند.

رئیس شورای تأمین رفسنجان معضل دیگر شهرستان را سرقت سیم‌های برق عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اخیرا آمار سرقت در این زمینه کاهش یافته و نیز کلانتری رحمت‌آباد هم در حال تکمیل است که در کاهش جرایم می‌تواند موثر باشد.

فرماندار رفسنجان از حجت الاسلام پورمحمدی رئیس سابق دادگستری رفسنجان و آقای شهسواری دادستان سابق این شهرستان بابت مدیریت خوب در رفع معضلات و مشکلات شهرستان قدردانی کرد.

رضایی عنوان کرد: رفسنجان پیچیدگی‌ها و مسائل خاص اجتماعی و فرهنگی دارد و آرامش حاکم در شهرستان حاصل خوش‌فکری، ظرفیت خوب افراد سیاسی و قضایی، امام جمعه، شورای تامین و … است.

رسیدگی به ۹۹ درصد از پرنده‌های قدیمی در رفسنجان

دادستان سابق شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم با بیان این‌که دو هفته از کار من نگذشته بود که پاندمی کرونا شروع شد و با تمام وجود از سیستم درمان دفاع کردیم، افزود: در این مدت اقداماتی از جمله کمک به رشد تولید، کمک به خیریه‌ها، ارتباط با صنعت‌گران و کارخانجات صنعتی جهت رشد تولید، بازسازی زندان با همکاری شرکت مس، کاهش جمعیت کیفری، ساماندهی شعب تحقیق و کاهش آمار موجودی، رسیدگی به پرونده‌های مهم مانند قتل نوق و پرونده سایپا و … انجام شد.

ایمان شهسواری افزود: طی دو سال اخیر به میزان ۲۷ هکتار از اراضی ملی و نیز ۱۰ هکتار از اراضی تحت پوشش منابع طبیعی رفسنجان از دست متصرفان خارج شد، برخورد با انشعابات غیرمجاز، پلمب چاه‌های غیرمجاز برای مدیریت مصرف آب از جمله اقدامات دستگاه قضایی رفسنجان برای دفاع از حقوق عامه است.

وی همچنین گفت: در این مدت به ۹۹ درصد پرونده‌های قدیمی در رفسنجان رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد.

به‌گزارش نذیر کرمان، در این مراسم از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام پورمحمدی قدردانی و حسین رمضانی زاده به سمت رئیس جدید دادگستری رفسنجان منصوب شد. هم‌چنین از تلاش‌های ایمان شهسواری نیز تقدیر و علیرضا محمدی به سمت دادستان جدید شهرستان رفسنجان معرفی شد.

انتهای پیام




از طلب حلالیت پورمحمدی تا اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? از طلب حلالیت پورمحمدی تا اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان