از آمار قابل تامل خانواده‌های تک فرزند در جیرفت تا فعالیت مجدد خانه بهداشت رمون بعد از ۱۰ سال

نذیر کرمان/کرمان رئیس مرکز بهداشت جیرفت آمار خانواده‌های مُرفه تک فرزند را در این شهرستان قابل تامل دانست. دکتر محمدرضا مقبلی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان جیرفت که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند، گفت: افتتاح ساختمان جدید مرکز جامع سلامت اسفندقه نقطه عطفی در ارائه خدمات […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس مرکز بهداشت جیرفت آمار خانواده‌های مُرفه تک فرزند را در این شهرستان قابل تامل دانست.

دکتر محمدرضا مقبلی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان جیرفت که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیدند، گفت: افتتاح ساختمان جدید مرکز جامع سلامت اسفندقه نقطه عطفی در ارائه خدمات به اهالی این منطقه است که تعداد ۷۴۰۰ نفر از مزیت‌های این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین تجهیز و راه‌اندازی دو باب پانسیون را از دیگر زیرساخت‌هایی برشمرد که به همراه مرکز جامع سلامت جبالبارز، خانه بهداشت کهورآباد بخش مرکزی و … آماده پذیرش جامعه هدف هستند.

مقبلی از  تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه شهر بلوک نیز خبر داد و گفت: تامین زیرساخت‌های بهداشتی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از  آغاز فعالیت مجدد خانه بهداشت منطقه رمون با گذشت ۱۰ سال به عنوان مطالبه مردم نام برد که برای دریافت خدمات دچار مشکل بودند و افزود: راه‌اندازی مجدد این مرکز  نشانگر اهتمام ویژه نظام سلامت نسبت به توزیع عادلانه خدمات است.

وی در پاسخ به چرایی بکارگیری اتباع در مراکز عرضه مواد غذایی که با انتقادات مردم به همراه است، بیان کرد: در این زمینه همراه مردم خواهیم بود و برای رفع این دغدغه با  تمهیدات لازم با همکاری دستگاه‌های ذیصلاح تلاش خواهیم کرد. 

مقبلی با اشاره به نرخ ناباروری در شهرستان جیرفت نسبت به آمار خانواده‌های تک فرزند که اغلب مُرفه هستند، هشدار داد و گفت: تعداد ۱۹۱۷ نفر ناباور داریم که اغلب تحت پوشش و حمایت بیمه هستند و از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند. متاسفانه نزدیک به ۵۷۰۰ خانواده‌ تک فرزند داریم که تقریبا مُرفه هستند لذا فرهنگسازی مهمترین اصل در جوانی جمعیت محسوب می‌شود.

وی از آمار ازدواج طی پنج ماهه سال جاری ابزار امیدواری کرد که در آینده بر کاهش سالمندی جمعیت موثر باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از اجرای طرح نظام ارجاع خبر داد که جیرفت به عنوان یکی از ۵۹ شهری است طرح در آن اجرا خواهد شد و افزود: شهروندان بر اساس پرونده الکترونیکی از مزیت‌های این طرح بهره‌مند می‌شوند و کاهش میزان پرداخت از طرف بیماران مهمترین مزیتی است که نظام ارجاع به ارمغان دارد. 

وی همچنین از اجرای طرح واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال نام برد که به ترتیب  ۴۳۰۰ نفر و ۱۰۰۰ نفر واکسینه شده‌اند و اینکه طرح غربالگری سل اتباع برای ۵۳۰۰ نفر انجام شده و افراد شناسایی شده تحت درمان قرار گرفته اند. 

مقبلی از ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی در درمانگاه هوکرد و درب بهشت خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم تامین شده‌اند اما با کمبود پزشک روبرو است که در تلاش هستیم کمبودها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام




از آمار قابل تامل خانواده‌های تک فرزند در جیرفت تا فعالیت مجدد خانه بهداشت رمون بعد از ۱۰ سال

منبع: ایـسنا
? از آمار قابل تامل خانواده‌های تک فرزند در جیرفت تا فعالیت مجدد خانه بهداشت رمون بعد از ۱۰ سال