ارتقاء ۱۵ پله‌ای فضای کسب و کار استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان وی با اشاره به ارتقاء ۱۵ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار استان در یک سال اخیر گفت: در هفته دولت امسال ۱۱۲۳ پروژه در استان با ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود. محمدمهدی فداکار صبح امروز دوم شهریورماه در مراسم آغاز هفته دولت در گلزار شهدای […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان وی با اشاره به ارتقاء ۱۵ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار استان در یک سال اخیر گفت: در هفته دولت امسال ۱۱۲۳ پروژه در استان با ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

محمدمهدی فداکار صبح امروز دوم شهریورماه در مراسم آغاز هفته دولت در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: این هفته فرصت بازخوانی عملکرد دولت و ارائه گزارش به ولی نعمتان است.

وی با اشاره به اینکه فرصت خدمت محدود است و به سرعت می‌گذرد، افزود: مدیران باید در جمع مردم و رسانه‌ها حاضر شده و گزارش بدهند و نکات را بشنوند. هفته دولت فرصت تعامل بی نظیری است.

فداکار با اشاره به اینکه عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر کوتاه بود اما الگویی از رفتار، منش و عملکرد باقی گذاشتند که همیشگی است، تصریح کرد: ما شانی جز خدمتگزاری مردم نداریم و فرصت برای خدمت است و باید به میزان مسئولیت، فرصت و جایگاه در دهیاری یا استانداری و … پاسخگو باشیم.

استاندار کرمان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به رد اقتصادی ۴.۳ درصدی در دولت سیزدهم بیان کرد: دولت از روز نخست با مشکلات زیادی مواجه بود، تورم بالا و …؛ ارز ترجیحی قابل ادامه نبود و دولت تصمیم گرفت آن را اجرا کند که شوک تورمی داشت و دولت دو ماه بعد اصلاح کرد.

وی با اشاره به حوادث پائیز سال قبل افزود: سه ماه کشور درگیر حوادث بود که اقتصاد و حوزه‌های دیگر را تحت تاثیر قرار داد؛ دشمن مصر است دولت موفق نشود و سه ماهه پایانی سال گذشته نیز جنگ ارزی راه افتاد و اجازه نمی‌دادند دولت ما کار را انجام بدهد.

فداکار گفت: با وجود همه این مشکلات رشد ۴.۳ درصدی اتفاق افتاده و کاهش رشد نقدینگی به ۲۵ درصد رسیده که در کاهش تورم موثر است.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرده و در کاهش نرخ بیکاری رتبه چهارم کشور را داریم.

وی با اشاره به ارتقاء ۱۵ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار استان در یک سال اخیر اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۱۲۳ پروژه در استان با ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

فداکار در پایان با اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در استان کرمان گفت: کرمان در تامین زمین جزء چند استان اول است و بیش از ۳۰۰۰ هکتار زمین الحاق شده است.

وی بیان کرد: در بسیاری از شهرهای استان به جز کرمان و سیرجان، به صورت خودمالکی زمین واگذار خواهد شد، آماده‌سازی انجام می‌شود و از طریق ظرفیت قانونی، تسهیلات مسکن ملی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به گزارش نذیر کرمان، در نخستین روز از هفته دولت نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری، استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سردارشهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با اهدای گل و قرائت فاتحه ادای احترام کردند.

انتهای پیام




ارتقاء ۱۵ پله‌ای فضای کسب و کار استان کرمان

منبع: ایـسنا
? ارتقاء ۱۵ پله‌ای فضای کسب و کار استان کرمان