ارائه کمک های بهداشتی و نذر آب در فهرج

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان،گفت: طرح ملی نذرآب ۴ و کمک های بهداشتی با مشارکت خیران در برخی از روستا‌های بخش نگین کویر فهرج اجرا شد. به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، طی بازدید از اجرای سومین روز طرح ملی نذرآب ۴ در شهرستان فهرج […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان،گفت: طرح ملی نذرآب ۴ و کمک های بهداشتی با مشارکت خیران در برخی از روستا‌های بخش نگین کویر فهرج اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، طی بازدید از اجرای سومین روز طرح ملی نذرآب ۴ در شهرستان فهرج که با مشارکت جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان، اردبیل و کرمان برگزار شده است، گفت: این طرح مذکور در مناطق کمتر برخوردار و درگیر با تنش آبی در شهرستان‌های فهرج، نرماشیر و ریگان در شهریورماه جاری در حال اجرا است.

او با اشاره به تنش آبی ایجاد شده در نواحی جنوبشرق استان کرمان گفت: تفاوت طرح ملی نذرآب ۴ با طرح‌های گذشته تاکید بر تامین آب شرب سالم و پایدار است.

او افزود: با توجه به بررسی و نیازسنجی‌های انجام شده در برخی از مناطق شهرستان فهرج که دچار مشکلات کمبود آب شرب سالم هستند، یک میلیارد تومان برای تامین آب شرب سالم و احیای قنوات با مشارکت خیران داوطلب هلال احمر استان‌های کرمان، گیلان و اردبیل در نظر گرفته شده است تا پس از اجرای این طرح ۱۰ هزارنفر از شرب آب سالم بهره‌مند شوند.

فلاح در ادامه با اشاره به دیگر محور‌های طرح ملی نذرآب ۴ (خدمات معیشت محور و سلامت‌محور) تصریح کرد: با حضور بیش از ۱۵ پزشک داوطلب (عمومی و متخصص) و پیراپزشک از جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان و اردبیل همراه با توزیع داروی رایگان؛ خدمات بهداشتی و درمانی به ۳۰۰۰ بیمار نیازمند ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهدای اقلام و تجهیزات پزشکی در حاشیه اجرای این طرح تصریح کرد: قریب به ۳۰ ویلچر تهیه شده به همت هلال احمر استان کرمان و گیلان به بیماران نیازمند در شهرستان فهرج توزیع شد.

فلاح گفت: در ارائه خدمات معیشت محور ۷۵۰ بسته غذایی و بهداشتی، ۲۰۰ ثوب لباس، ۵۰ تخته پتو، هفت عدد منبع آب، ۲ سری جهیزیه عروس به همت استان گیلان و توزیع لوازم التحریر و آب معدنی به همت استان اردبیل در قالب طرح ملی نذرآب ۴ در منطقه بخش نگین کویر فهرج اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه ۳۵ روستا از خدمات این طرح بهره‌مند شدند، بیان کرد: مجموع هزینه خدمات ارائه شده (معیشت محور، سلامت‌محور و تأمین آب شرب سالم) در قالب طرح ملی نذرآب ۴ در شهرستان فهرج ۲ میلیارد تومان است.

در سومین روز از اجرای طرح ملی نذرآب ۴ در شهرستان فهرج، مدیرکل برنامه‌های بشردوستانه بین المللی جمعیت هلال احمر، مدیران عامل استان‌های گیلان، اردبیل و کرمان، خزانه دار سازمان داوطلبان، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان و کرمان، فرماندار شهرستان فهرج و سایر مسئولان از نحوه روند اجرای این طرح بازدید کردند.

انتهای پیام/ی




ارائه کمک های بهداشتی و نذر آب در فهرج

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? ارائه کمک های بهداشتی و نذر آب در فهرج