ادای احترام مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به شهدای بم/ حضور بر مزار زنده‌یاد ایرج بسطامی

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر امروز چهارم دی‌ ماه در بدو ورود به بم با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهرستان با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد. سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر که برای تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر بم به این […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر امروز چهارم دی‌ ماه در بدو ورود به بم با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهرستان با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر که برای تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر بم به این شهرستان سفر کرده، با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهر با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره‌ این شهدای گلگون کفن را گرامی داشت.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر همچنین در ادامه، با حضور بر مزار زنده یاد استاد فقید ایرج بسطامی نسبت به این هنرمند نامدار عرصه موسیقی کشور ادای احترام کرد.

پوراحمدی در حاشیه این حضور، با گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند محبوب و دیگر جانباختگان زلزله بم با اشاره به اینکه زنده یاد ایرج بسطامی یکی از مفاخر شهر بم بود که متأسفانه در زلزله پنجم دی ۱۳۸۲ این صدای ماندگار خاموش شد، تصریح کرد: این هنرمند محبوب کشور با توجه به جایگاهی که در میان مردم داشت، به عنوان نماد فرهنگی و هنری شهرستان بم شناخته می‌شود.

مشاور وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: آنچه زنده یاد بسطامی را افزون بر صدای خاصش متفاوت می‌کند، منش و اخلاق این هنرمند بود که به دور از حواشی تنها بدنبال هدف و رسالت خود در هنر بود.

به گفته پوراحمدی همه این ویژگی ها سبب شده که پس از گذشت ۲۰ سال از درگذشت این هنرمند نامدار، علاقمندان وی با اشتیاق بر مزارش حضور پیدا کنند.  

وی در پایان اظهار کرد: زنده یاد بسطامی الگوی خوبی برای هنرمندان فعال در عرصه موسیقی به خصوص هنرمندان شهرستان بم است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: در مجموعه صندوق اعتباری هنر این آمادگی وجود دارد تا با شناسایی جوانان هنرمند و مستعد این خطه، از آنها حمایت لازم را به عمل آوریم.

به گزارش نذیر کرمان، آیین تجلیل از  اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم تحت عنوان ” کیمیای خشت”، پنجمین مقصد ذیل سفر کاروان هفت بحر هنر در سال جاری است که از سوی صندوق اعتباری هنر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم برگزار می شود.

انتهای پیام




ادای احترام مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به شهدای بم/ حضور بر مزار زنده‌یاد ایرج بسطامی

منبع: ایـسنا
? ادای احترام مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به شهدای بم/ حضور بر مزار زنده‌یاد ایرج بسطامی