اختتامیه دومین «همایش شعر فاطمی» در کرمان برگزار شد

اختتامیه دومین «همایش شعر فاطمی» در موزه دفاع مقدس کرمان برگزار و در پایان از شش نفر برگزیده این جشنواره تجلیل شد. به گزارش فت فتو از کرمان، اختتامیه دومین «همایش شعر فاطمی» شامگاه شنبه ۱۸ دی ماه با حضور شاعران برجسته کرمانی در موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد. سرهنگ حجت‌الله پاداش جانشین فرمانده […]

اختتامیه دومین «همایش شعر فاطمی» در موزه دفاع مقدس کرمان برگزار و در پایان از شش نفر برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، اختتامیه دومین «همایش شعر فاطمی» شامگاه شنبه ۱۸ دی ماه با حضور شاعران برجسته کرمانی در موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد.

سرهنگ حجت‌الله پاداش جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان در بسیج اقشار، در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر لزوم پرداختن شعرا به دلاوری‌های شهدا در قالب شعر تاکید کرد و گفت: بهتر است شعر شاعران آئینی و انقلابی کرمان در یک مجموعه شعر جمع‌آوری، چاپ و در اختیار مداحان قرار بگیرد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان در بسیج اقشار تصریح کرد: می‌توانم این قول را بدهم که سپاه ثارالله کرمان و مجموعه بسیج در رابطه با نشر این سروده‌های شاعران، حمایت‌های لازم را داشته باشد.

سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم نیز در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گفت: انجمن دل عالم همواره در برگزاری همایش‌های مرتبط با شعر آئینی و حماسی پیش قدم بوده و در آینده نزدیک جشنواره شعر «نجوا» با موضوع نماز و همایش کشوری«دل عالم» طبق سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

محمدعلی عرب‌نژاد مسئول کانون شاعران آئینی استان کرمان نیز در این همایش با بیان توضیحاتی در مورد آثار ارسالی به جشنواره شعر فاطمی و نحوه داوری‌ها بیان کرد: ما معتقدیم هر شاعری که در این همایش شرکت کرده و در راستای نشر معارف اهل‌بیت(ع)، اثری از خود به جا گذاشته جزو شاعران برگزیده محسوب می‌شود اما نظر هیئت داوران طبق فنون شعری و محتوای آثار ۶ نفر برگزیده بوده است.

عبدالرحیم عبدالکریمی مسئول انجمن ترانه کرمان در این مراسم ضمن اشاره به نیازمندی جامعه امروز به شعر و محتوای ادبیِ اندیشه‌ساز، بیان کرد: در کرمان روند رو به رشد محتوا و قالب‌های شعری آئینی و حماسی امیدوار کننده است و باید بتوانیم با رویکرد‌های نوین، نسل جدید را با نسل گذشته پیوند داده و گسست ادبی به وجود آمده در سال‌های اخیر را بر طرف نماییم و در این راستا نیازمند حمایت مسئولین و هدایت پیشکسوتان شعر و ادب کرمان هستیم.

شعر خوانی و مرثیه سرایی از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مراسم بود و در پایان از شش شاعر برگزیده، محمدحسن اسفندیارپور ، فهیمه مجیدی ، مهناز سعید و حمید رضازاده از کرمان، زینت کریمی از بم و سهراب سلاجقه از رابر با اهدا لوح و تندیس جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام




اختتامیه دومین «همایش شعر فاطمی» در کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اختتامیه دومین «همایش شعر فاطمی» در کرمان برگزار شد