احتمال کم آبی در کرمان

با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای تابستان و کلید نخوردن طرح‌های انتقال اب پیش بینی می‌شود امسال هم تنش ابی منجر به کمبود و قطعی اب شود. به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز کرمان، مدیرعامل ابفای استان کمبود آب در شهر کرمان را هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: […]

با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای تابستان و کلید نخوردن طرح‌های انتقال اب پیش بینی می‌شود امسال هم تنش ابی منجر به کمبود و قطعی اب شود.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز کرمان، مدیرعامل ابفای استان کمبود آب در شهر کرمان را هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: در اوج مصرف نیاز آبی کرمان ۳ هزار و ۳۵۳ لیتر بر ثانیه است و برای رفع تنش آبی در شهر کرمان حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اجرای کامل آن نیازمند تامین اعتبار است.

عبدیان  افزود با وجودی که ۳۰ میلیون مترمکعب آب طرح انتقال آب خلیج‌ فارس به سرچشمه به شهرهای کرمان و رفسنجان اختصاص داده شده، اما این طرح پیشرفت فیزیکی کندی دارد و انتظار می رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رفع تنش آبی در استان، بیان کرد: طرح‌هایی که برای رفع تنش آبی در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند و بم در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار لازم به پایان می‌رسند.

فروغی مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان هم از بهره برداری طرح انتقال آب خلیج‌ فارس به سرچشمه تا دهه فجر امسال خبر داد.




احتمال کم آبی در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? احتمال کم آبی در کرمان