اثر تاریخی قلعه دختر کرمان مرمت می شود

کرمان- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: عملیات مرمت بخشی از قلعه تاریخی دختر کرمان با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد. مجتبی شفیعی در گفت و گو با نذیر کرمان اظهار کرد: در این عملیات مرمتی آواربرداری و خاک‌برداری باستان‌شناسی و خشت چینی و اندود کاه‌گل انجام می‌شود. معاون […]

کرمان- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: عملیات مرمت بخشی از قلعه تاریخی دختر کرمان با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد.

مجتبی شفیعی در گفت و گو با نذیر کرمان اظهار کرد: در این عملیات مرمتی آواربرداری و خاک‌برداری باستان‌شناسی و خشت چینی و اندود کاه‌گل انجام می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مرمت قلعه‌های دختر و اردشیر نیاز به بودجه خیلی بیشتری دارد افزود: شهرداری کرمان نیز در کنار مرمت، سامان‌دهی و محوطه‌سازی اراضی اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حریم و محدوده قلعه‌های اردشیر و دختر کرمان برای کم کردن مشکلات اجتماعی این منطقه بازنگری و تعدیل شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: بخشی از سازه ساخته شده شامل دکل‌های مخابراتی و صدا و سیما بر روی قلعه دختر و اردشیر جمع‌آوری شده و در مراحل بعدی به صورت کامل جمع‌آوری خواهد شد.

کد خبر ۵۹۳۸۷۶۸




اثر تاریخی قلعه دختر کرمان مرمت می شود

منبع: مــهر
? اثر تاریخی قلعه دختر کرمان مرمت می شود