آمار واکسیناسیون روزانه کرونا در جنوب کرمان کاهش یافت

جیرفت – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا طی نوبت‌های اول و دوم در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان گفت که اینک به دلیل کمبود واکسن، آمار واکسیناسیون روزانه کاهش یافته است. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو، اصغر مکارم عصر دیروز در نشست هیات رئیسه […]

جیرفت – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا طی نوبت‌های اول و دوم در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان گفت که اینک به دلیل کمبود واکسن، آمار واکسیناسیون روزانه کاهش یافته است.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو، اصغر مکارم عصر دیروز در نشست هیات رئیسه این دانشگاه افزود: در بخش واکسیناسیون از ابتدا با تمامی امکانات به میدان آمدیم اما با کمبود واکسن مواجه شدیم.

وی از تزریق ۱۷۱ هزار دز واکسن کرونا تاکنون در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و اعلام کرد که پوشش واکسیناسیون در نوبت اول به ۲۴ درصد و نوبت دوم هفت درصد رسیده است.

مکارم افزود: در نوبت اول ۱۳۲ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است؛ همچنین طی هفته اخیر ۷۰۰ مادر باردار واکسینه شدند.

وی در عین حال گفت که باتوجه به آمارها واکسیناسیون در مقایسه با ماه قبل رشد خوبی داشته است.

رئیس علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه آمادگی افزایش ظرفیت واکسیناسیون را داریم افزود: ظرفیت حداقل تزریق روزانه ۱۲ هزار دز را داریم لذا امیدواریم کمبودها برطرف شود و بتوانیم واکسیناسیون را جلو ببریم.

آمار ابتلای کرونا همچنان بالاست

مکارم در ادامه به آخرین وضعیت کرونا در مناطق زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اشاره و اعلام کرد: همچنان آمار کرونا در این منطقه بالاست؛ در زمان کنونی ۵۹۳ بیمار کرونایی داریم که ۳۴۶ بیمار بستری هستند و بقیه به صورت سرپایی درمان می شوند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری حدود ۲۱ هزار مورد مثبت کرونا داشتیم که از این تعداد ۶ هزار مورد مربوط به قبل از امسال بوده و مابقی مربوط به سال جاری است.

مکارم با بیان اینکه یک پیک (اوج همه گیری) بسیار سنگین و طاقت‌فرسا در جنوب کرمان اتفاق افتاد، اظهار داشت: تمامی همکاران بهداشت و درمان تلاش کردند و با افزودن ۲۰۰ تخت توانستیم این پیک را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در درمان بیماران و تجهیزاتی مانند اکسیژن مشکلی نداریم گفت: مردم همکاری لازم را با مدافعان سلامت برای کنترل بیماری داشته باشند.

۶۰ درصد فوتی های کرونا در سال جاری 

مکارم با بیان اینکه موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا در جنوب کرمان تاکنون حدود ۵۵۰ مورد است، تصریح کرد: ۲۷۰ مورد مربوط به قبل از سال و مابقی حدود ۶۰ درصد مربوط به سال جاری است.

وی گفت: از هفته گذشته یک شیب ملایم نزولی در موارد بستری و سرپایی را شاهد هستیم که هرچند برخی روزها بالا و پایین شد ولی تعداد بیماران سرپایی در مراجعان به نسبت کمتر شده‌ است.

مکارم افزود: با توجه به اینکه بسترها از قبل در آی‌سی‌یو و مراکز درمانی داشتیم همچنان موارد مرگ بالاست و طی ۲ روز گذشته آمار قابل توجهی را نسبت به مرگ این بیماران داشته‌ایم. 

وی اظهار داشت: تمامی امکانات دانشگاه برای مقابله با کرونا بسیج و  ۹ بخش بستری در بیمارستان امام جیرفت ایجاد شده است.

مکارم ادامه داد: تمامی ظرفیت های بیمارستان‌های کوچک منطقه هم مختص بیماران کرونا شده و فقط موارد اورژانسی پذیرش می شوند؛ سایر موارد مرتبط با کرونا است.

چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بم، جیرفت و رفسنجان و نیز دانشکده علوم پزشکی سیرجان کار خدمات رسانی مجموعه وزارت بهداشت و درمان را در استان کرمان در مناطق مختلف این استان برعهده دارند.




آمار واکسیناسیون روزانه کرونا در جنوب کرمان کاهش یافت

منبع:ایرنـا
? آمار واکسیناسیون روزانه کرونا در جنوب کرمان کاهش یافت