آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان به ۲ برابر افزایش یافت

کرمان – فت فتو – رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه آمار شیوع ویروس کرونا و سویه امیکرون در این استان به سرعت در حال افزایش است گفت: نسبت آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های کرمان طی ۲ هفته گذشته ۲ برابر شده به طوری که اکنون ۶۰۰ بیمار در این استان بستری […]

کرمانفت فتو – رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه آمار شیوع ویروس کرونا و سویه امیکرون در این استان به سرعت در حال افزایش است گفت: نسبت آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های کرمان طی ۲ هفته گذشته ۲ برابر شده به طوری که اکنون ۶۰۰ بیمار در این استان بستری هستند.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا کرمان افزود: نتیجه آزمایش ۴۰ درصد از بیماران بستری در بیمارستان های این استان مثبت اعلام شده است.

وی اظهار داشت: ۶۱ نفر از بیماران بستری در بیمارستان های استان کرمان در آی سی یو بستری هستند و تعداد بیماران سرپایی کرونا نسبت به سه هفته گذشته چهار برابر شده و نتیجه آزمایش بیش از ۶۰ درصد از این افراد نیز مثبت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نخستین تشخیص ما برای افرادی که علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد، سرفه و تب دارند کرونا و نوع امیکرون است، مردم به‌دنبال انجام آزمایش نباشند و دوره استراحت این بیماران به مدت پنج روز است.

وی تصریح کرد: کلینیک ها آمادگی دارند بیماران مبتلا به کرونا را بپذیرند و توصیه های درمانی لازم را ارائه کنند، هدف ما این است مردم مراجعه کمتری به بیمارستان ها داشته باشند لذا ظرفیت مراکز سرپایی داخل شهر و نیروی انسانی را ارتقا دادیم.

رشیدی نژاد عنوان کرد: مردم می توانند به کلینیک های دانشگاهی نیز مراجعه و درمان سرپایی و توصیه را از پزشک معالج خود را از این محل دریافت کنند، بیماران پس از پنج روز خطرات را پشت سر می گذارند لذا توقع داریم رعایت لازم انجام شود.

وی ادامه داد: افرادی که شرایط واکسن را دارند تا زمانی که به سویه امیکرون مبتلا نشده اند این تزریق را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون چهار میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۸۶ دز واکسن در این استان تزریق شده که نوبت اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دز برابر با ۸۵ درصد جمعیت هدف استان انجام شد.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کردند که ۷۵ درصد و ۶۱۰ هزار نفر برابر با ۲۴ درصد از جمعیت هدف دز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

رشیدی نژاد تاکید کرد: اکنون تزریق نوبت واکسن بسیار کم شده و امیدواریم سرعت آن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: به صورت ویدئوکنفرانس با شهرستان ها و مراکز دانشگاهی جلساتی داشتیم که این مناطق آمادگی لازم نسبت به مقابله و پذیرش بیماری را داشته باشند.

وی گفت: هشدارهای اولیه داده شده و بیمارستان ها آمادگی لازم را دارند و کمیته های واکنش سریع و دانشگاهی در استان کرمان تشکیل شده قرارگاه شهید سلیمانی را برای رصد و کمک به اهداف مقابله با کرونا در استان داشتیم و هماهنگی بین دانشگاه های استان صورت گرفته و مصوبات لحاظ خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: توقع داریم فرمانداران و کادر درمانی هماهنگ عمل کنند و تصمیمات سرخود نباشد و باید ذیل مصوبات ستاد کرونا باشد، ضمن آنکه تصمیمات قرارگاه کشوری هم مهم است و بایستی در استان هماهنگ عمل شود.

وی یادآور شد: برخی تماس های دریافتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و استانداری ممکن است با سیاست های کلان کشور مغایر باشند و محدوده تصمیم گیری های استانی با اولویت سلامت مردم بوده و باید به کاهش مرگ و میر بینجامد، ضمن آنکه مسایل روحی و اجتماعی باید مورد توجه تصمیم گیران قرار گیرد.

رشیدی نژاد ادامه داد: پیش بینی می شود که دوره امیکرون بین سه تا پنج هفته به اوج خود برسد و سپس نزولی شود که ۲ هفته از زمان شیوع آن گذشته و این دوره نسبت به ویروس های قبلی نصف است و امیدواریم پیش از عید نوروز به وضعیت پایداری برسیم.




آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان به ۲ برابر افزایش یافت

منبع: ایرنـا
? آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان به ۲ برابر افزایش یافت