آمادگی دامپزشکی جنوب کرمان با ۲۷ اکیپ برای نظارت بر ذبح قربانی

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از آمادگی ۲۷ اکیپ برای نظارت بر ذبح قربانی خبر داد و گفت: هرگونه ذبح در معابر عمومی ممنوع است. دکترعلی احمدی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی اقدام […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از آمادگی ۲۷ اکیپ برای نظارت بر ذبح قربانی خبر داد و گفت: هرگونه ذبح در معابر عمومی ممنوع است.

دکترعلی احمدی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی اقدام می‌کند، افزود: در این راستا اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

وی از تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا ۲۷ اکیپ شامل ۱۲ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار  در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شده و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به اینکه اکیپ‌های دامپزشکی از صبح روز عید قربان فعال هستند، گفت : ذبح دام قربانی در معابر ممنوع است.

احمدی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی مراکز عرضه دام تاکید کرد و افزود: در این راستا استفاده از ماسک و دستکش در مراکز عرضه و فروش دام به منظور حفظ سلامت عمومی الزامی است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با توصیه جدی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خرید و ذبح قربانی گفت: با توجه به اینکه کشتار دام در معابر و منازل، امکان انتقال بیماری‌های مشترک مثل تب کریمه کنگو و … بین انسان و دام وجود دارد، از کشتار دام در معابر و منازل خودداری شود.

وی از آمادگی کشتارگاه‌ها  در روز عید قربان خبر داد و افزود: همچنین کشتارگاه دام در روز عید فعال است و کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی آماده بازدید از دام‌های قربانی را  با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت هفت صبح تا ۱۴ دارند.

انتهای پیام




آمادگی دامپزشکی جنوب کرمان با ۲۷ اکیپ برای نظارت بر ذبح قربانی

منبع: ایـسنا
? آمادگی دامپزشکی جنوب کرمان با ۲۷ اکیپ برای نظارت بر ذبح قربانی