آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان برای میزبانی از زائران «سردار دلها»

فرماندار کرمان از آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان برای میزبانی از زائران سردار دلها در سالگرد چهارم خبر داد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی بابایی امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در کرمان در خصوص آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: دو کمیته به‌صورت ویژه در فرمانداری برای ایام سالگرد شهید سلیمانی تشکیل شده […]


فرماندار کرمان از آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان برای میزبانی از زائران سردار دلها در سالگرد چهارم خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی بابایی امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در کرمان در خصوص آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: دو کمیته به‌صورت ویژه در فرمانداری برای ایام سالگرد شهید سلیمانی تشکیل شده که کمیته ایمنی و عمرانی هستند و برای پیگیری مسائل گلزار شهدا جهت آماده‌سازی برای سالگرد چهارم سردار شهید سلیمانی جلساتی در محل گلزار برگزار کردیم.

وی بیان داشت: با توجه به حجم زائران که در دهه مقاومت در گلزار شهدا حضور می‌یابند، شرکت آب و فاضلاب برنامه ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی را در اولویت نخست قرار داد و طبق قولی که مدیران شرکت آبفا دادند تا قبل از شروع مراسم سالگرد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: حدود هشت هزار متر طول لوله‌کشی تا مخزن انجام شده و شبکه توزیع در مجموعه گلزار نزدیک مواکب و جاهایی که نیاز بوده اجرا شده است.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: شرکت گاز نیز قرار بود  ۱۸ نقطه را گازرسانی کند که با توجه به اینکه بخش مهمی از مشکلات سال قبل مربوط به سرویس‌های بهداشتی بود این نقطه جزو برنامه‌هاست و در مجموع در هجده نقطه که حدودا ۱۵۰۰ متر شبکه لازم دارد در نظر گرفته که تا کنون ۹۵۰ شبکه در ۱۳ نقطه انجام شده و ادامه کار تا پایان آذرماه جاری اجرا می‌شود.

وی به بحث روشنایی معابر پرداخت و اظهار کرد: روشنایی معابر داخل محدوده پردیسان قائم و تقویت شبکه فشار قوی و چهار ترانس که نیاز بود در مجموعه گلزار شهدا تعویض شوند، انجام شده به علاوه روشنایی معبر بزرگراهی به سمت آرامستان جدید نیز اجرا شده و آماده است.

بابایی به مجموعه اقداماتی که شهرداری کرمان قرار بود انجام دهد نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ سرویس بهداشتی در چهار نقطه در حال اجراست و در دو نقطه آماده و فقط شیرآلات و درب و پنجره آن باید نصب شود و دو نقطه دیگر تا قبل از دهه مقاومت به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی برای مجموعه گلزار پیش‌بینی شده است.

فرماندار کرمان اضافه کرد: یکی از معضلات جدی، پارکینگ و شبکه معابرو تابلوهای راهنما بود که پارکینگ ضلع جنوبی مسیر بزرگراه به طول ۱۷ هزار متر سال گذشته آماده شده بود که جوابگو نبود و امسال تا ۵۰ هزار متر آن را افزایش دادیم و زیرسازی و آسفالت شده و کنارگذرهایی که جنب مسیر بزرگراه هست نیز به‌عنوان محلی برای خدمت دهی سرویس‌های عمومی آماده و آسفالت شده است.بقیه حوزه های ترافیکی هم کارشان ازجمله جانمایی مواکب انجام شده است و تا پایان آذرماه تلاش می‌کنیم بتوانیم برنامه‌هایی که در دستور کار داریم را اجرا تا میزبان خوبی برای همه زائران سردار دلها باشیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان برای میزبانی از زائران «سردار دلها»

منبع: فــارس
? آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان برای میزبانی از زائران «سردار دلها»