آماده‌سازی پروند ثبت ملی درختان گردوی ۱۰۰۰ ساله و ۲ قلعه تاریخی بافت

نذیر کرمان/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت گفت: پرونده شش اصله درخت گردوی کهنسال روستای‌های قالان و مغوییه و دو قلعه تاریخی کهت خَبْر و اسلام‌آباد دشتاب شهرستان برای ثبت ملی آماده می‌شود.  علی نجفی‌نژاد امروز ۱۸ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این درختان گردو دارای قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت گفت: پرونده شش اصله درخت گردوی کهنسال روستای‌های قالان و مغوییه و دو قلعه تاریخی کهت خَبْر و اسلام‌آباد دشتاب شهرستان برای ثبت ملی آماده می‌شود.

 علی نجفی‌نژاد امروز ۱۸ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این درختان گردو دارای قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال هستند و قلعه تاریخی کهت اثری مربوط به دوره اشکانی و قلعه تاریخی اسلام‌آباد نیز مربوط به دوران صفویه است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت افزود: پرونده‌های مذکور پس از تکمیل شدن برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: شهرستان بافت دارای آثار تاریخی و طبیعی با ارزشی است که هر کدام ارزش ثبت در فهرست آثار ملی را دارند و در تلاشیم با همکاری کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان این موضوع ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام




آماده‌سازی پروند ثبت ملی درختان گردوی ۱۰۰۰ ساله و ۲ قلعه تاریخی بافت

منبع: ایـسنا
? آماده‌سازی پروند ثبت ملی درختان گردوی ۱۰۰۰ ساله و ۲ قلعه تاریخی بافت