آغاز مسابقات فرهنگی و ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گرامیداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز با حضور شرکت‌کنندگان در این مسابقات در گلزار شهدای بین‌المللی کرمان و با ادای احترام به مقام شامخ سیدالشهدای جبهه مقاومت […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گرامیداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز با حضور شرکت‌کنندگان در این مسابقات در گلزار شهدای بین‌المللی کرمان و با ادای احترام به مقام شامخ سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس آغاز به‌کار کرد.

حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: کرمان شهر ایثار و مقاومت است و افتخار بزرگی است که مسابقات فرهنگی و ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور در زادگاه شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استثنایی تلاش می‌کنیم تا فضای بانشاطی را برای معلمان که ایثارگرانه فعالیت می‌کنند، فراهم کنیم، گفت: معلمان استثنایی کشور جزو اثرگذارترین و دلسوزترین معلمان کشورند و خدمات آنها نشان از روحیه جهادی این عزیزان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه انجام تحولات کیفی و عمیق بر اساس سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم که یکی از محورها، توجه به معلم در ابعاد مختلف است، افزود: برنامه هفتم توسعه ریل‌گذاری پنج سال آینده کشور را انجام می‌دهد که امیدوار هستیم در این برنامه به ارتقای جایگاه معلم و سیستم تعلیم و تربیت توجه ویژه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه احیای امور تربیتی در آموزش و پرورش مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: اگر بخواهیم یک تربیت خوب و اعتقادی داشته باشیم نیاز به معلمانی با این روحیه داریم.

طریفی حسینی با اشاره به اینکه استعدادیابی و هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: معلمی می‌تواند این کار را به خوبی انجام بدهد که خودش در ابعاد مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی رشد پیدا کرده باشد.

وی با بیان اینکه ۴۶۹ نفر از معلمان فرهنگی به دوره نهایی مسابقات فرهنگی و ورزشی راه پیدا کردند، افزود: از این تعداد حدود ۱۶۰ نفر در مسابقات قرآن و عترت و مابقی آنها در مسابقات ورزشی شرکت کردند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه برگزاری اردوها و سفرهای تربیتی برای دانش‌آموزان استثنایی و همچنین معلمان آنها در برنامه است، ادامه داد: این اردوها و سفرها باعث ایجاد تجربه و افزایش روحیه شادابی و نشاط شده و همچنین شرایطی برای استعدادیابی دانش‌آموزان می‌شود.

محسن منوچهری‌نژاد، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: امیدوار هستیم استان کرمان بتواند میزبان شایسته‌ای برای همکاران فرهنگی کشور در این مسابقات باشد.

وی با بیان اینکه کرمان زادگاه شهید سلیمانی است و افتخار میزبانی از زائران و ارادتمندان به این شهید عزیز را دارد، گفت: اگر افتتاح این مسابقات را در گلزار شهدا قرار دادیم برای آن است که با شهدا عهد ببندیم که اجازه نخواهیم داد بیگانگان هویت ایرانی اسلامی را از ما و جوانان ما بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه قلب شهید سلیمانی برای مردم ایران می‌تپید و این شهید بزرگوار دختران و پسران ایران را دختران و پسران خود می‌دانست، افزود: امروز وظیفه همه ما است که با انسجام و وحدت راه شهدا را ادامه بدهیم؛ مکتب شهید سلیمانی یک الگوی بزرگ و نقشه راه برای حرکت در مسیر الهی است.

به گزارش تسنیم ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی، گرامیداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، با پذیرش برگزیدگان استان‎ها در گروه بانوان و از ۲۰ تیر ماه در کرمان آغاز شد.

انتهای پیام/۵۱۱/.




آغاز مسابقات فرهنگی و ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی

منبع: تسنــیم
? آغاز مسابقات فرهنگی و ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی