آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که […]

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.
 
در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.
امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو – معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

هم اکنون رقابت گروه آزمایشی هنر با ۵۲ هزار و ۸۱۹ داوطلب و گروه زبان‌های خارجه با ۸۴ هزار و ۵۶۷ داوطلب در نوبت اول کنکور آغاز شده است. 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی

 گروه آزمایشی هنر: یک دفترچه اختصاصی شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی

گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: یک دفترچه اختصاصی شامل آزمون زبان تخصصی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی

در اولین روز از نوبت اول کنکور سراسری یعنی صبح روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت، داوطلبان ریاضی و علوم انسانی به رقابت با یکدیگر پرداختند، هم اکنون رقابت داوطلبان گروه هنر و زبان‌های خارجه آغاز شده است. 

صبح روز فردا، ۷ اردیبهشت نوبت اول کنکور سراسری با رقابت داوطلبان تجربی به پایان می‌رسد. 

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نادیا عابد




آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه