آزادی ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کشور

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای فعالیت ستاد دیه در کشور تا پارسال ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد شده اند. سید اسدالله جولایی در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کرمان و جشن گلریزان مرکز استان کرمان با تاکید بر این مطلب که زندانی قدیمی جرایم غیرعمد در […]

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای فعالیت ستاد دیه در کشور تا پارسال ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد شده اند.

سید اسدالله جولایی در جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کرمان و جشن گلریزان مرکز استان کرمان با تاکید بر این مطلب که زندانی قدیمی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور نداریم، گفت:پارسال هفت هزار و ۹۵۶ محکوم مالی و بدهکار دیه غیرعمد از بند حبس رهایی یافته اند.

رییس هیات امنای ستاد دیه کشور می گوید: پارسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهکاری مددجویان جرایم غیرعمد بوده است که در مجموع ۴۵ درصد گذشت شکات حاصل شده است و بیش از ۹۶ درصد از زندانیان آزاد شده بدهکاران مالی بوده اند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور با اشاره به این مطلب که ۴ هزار و ۴۶ مددجوی واجد شرایط دریافت جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور حضور دارند، گفت: از این تعداد ۴۰ نفر دیه بدهکار هستند و ۲۵ نفر به دلیل حوادث کارگاهی، ۳۹ نفر به دلیل جرایم شبه عمد، سه هزار و ۵۳ نفر به دلیل بدهکاری مالی، ۸۲۱ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و ۶۸ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه وارد زندان شده اند.

به گفته جولایی تسهیلات قرض الحسنه ستاد دیه کشور از دو هزار میلیارد ریال به ۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور می گوید:  رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۶ سال مداوم به ستاد دیه کمک می‌کنند، خوشحالی ایشان از اقدامات ستاد دیه و کمک یک میلیارد تومانی ایشان به ستاد دیه در ماه مبارک رمضان امسال برای همه ما بزرگترین دستمزد معنوی به شمار می‌رود.

جولایی گفت: طرح‌های ابتکاری از جمله یک شهر ضیافت به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرام غیرعمد اجرایی شده است.

او با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی انجام شده برای ایجاد زمینه کمک بهتر به مددجویان جرایم غیرعمد درطول ۳۰ سال گذشته، گفت: اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث کار بزرگی بود که پس از ۱۸ سال پیگیری مصوب شد.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور به رفع کاستی‌های پرداختی از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی اشاره کرد و می گوید: با تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث از ورود حدود ۴۰۰ زندانی راننده (دیه بدهکار) به زندان‌ها جلوگیری شده است.

در این آیین ۲۰۰ میلیون تومان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، ۱۰۰ میلیون تومان  استاندار کرمان، ۲۰۰ میلیون تومان  رییس هیات امنای ستاد دیه کشور، ۱۵ میلیون تومان رییس کل دادگستری استان کرمان، مبالغی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مبالغی  خیران برای آزادی زندانیان اختصاص دادند.

فت فتو کرمان کرمان




آزادی ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کشور

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? آزادی ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کشور