آخرین خبر درباره اجرای فیبر نوری در شهر رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان درباره آخرین جزئیات اجرای فیبر نوری در شهر رفسنجان و شهرهای دیگر این شهرستان توضیحاتی را ارائه کرد. حسین ساجدی‌فر در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: شورای شهر اجرای فیبر را مصوب کرده و جهت امضای قرارداد به شهرداری ارجاع شده است. اگر شهرداری آن […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان درباره آخرین جزئیات اجرای فیبر نوری در شهر رفسنجان و شهرهای دیگر این شهرستان توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین ساجدی‌فر در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: شورای شهر اجرای فیبر را مصوب کرده و جهت امضای قرارداد به شهرداری ارجاع شده است. اگر شهرداری آن را زودتر امضا کند و به ما تحویل دهد، پس از عید نوروز در اولین فرصت کار را شروع می‌کنیم و کمتر از یک ماه اجرای فیبر نوری شهر رفسنجان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح مربوط به شهرهاست و ما شهرهای شهرستان رفسنجان را انجام می‌دهیم. همه این شهرها با ما قرارداد خود را امضاء کردند اما تا شهر رفسنجان تمام و اجرا نشود فیبر نوری در مابقی شهرهای شهرستان امکان فعال شدن ندارد، چرا که باید به مرکز PC رفسنجان متصل شوند.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان تصریح کرد: امیدوارم با توجه به مصوبه شورای شهر، زودتر قرارداد اجرای فیبر نوری رفسنجان به دست ما برسد و طراحی شهر رفسنجان را انجام دهیم.

ساجدی‌فر در خصوص اجرای فیبرنوری در روستاهای رفسنجان نیز گفت: فعلاً در این فاز برنامه‌ای برای روستاهای رفسنجان نداریم چون پوشش اینترنت رفسنجان بالای ۹۰ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان در ادامه عنوان کرد: با اجرای فیبر شهر رفسنجان می‌توانیم سایت‌های ۵G را در این شهر اجرا کنیم چرا که اجرای این سایت‌ها متکی به فیبر است و ۵G بر بستر رادیو معنا ندارد. این آمادگی وجود دارد پس از اجرای فیبر، ۵G را در رفسنجان داشته باشیم.

به‌گفته وی، با اجرای فیبر نوری خدمات متعددی بر این بستر به مردم ارائه خواهد شد و حداقل ۵۰ سال رفسنجان را بیمه می‌کند.

تبدیل کرمان به استان فناور

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال «برای ایران» در رفسنجان، اظهار کرد: در این رویداد مشاهده کردیم که حمایت‌ها چه خروجی مطلوبی در همه جنبه‌ها چه فنی و بحث اقتصادی برای استان دارند.

ساجدی‌فر با بیان این‌که آینده، آینده فناوری است، اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ اگر ورود پیدا کنند و کمک کنند می‌توانیم کرمان را از استان صنعتی به استان فناور که ارزشمند است و آینده خوبی را برای استان رقم خواهد زد، تبدیل کنیم.

انتهای پیام




آخرین خبر درباره اجرای فیبر نوری در شهر رفسنجان

منبع: ایـسنا
? آخرین خبر درباره اجرای فیبر نوری در شهر رفسنجان