آخرین اخبار امیکرون در ایران| بیم و امیدهای کادر درمان برای مقابله با موج ششم/ ویروس جهش یافته آفریقایی مهمان ناخوانده ۴۵ درصد کشور است + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ پس از ثبت پایین‌ترین نرخ مرگ و میر کرونایی در روز گذشته جهش ۵۴ درصدی موارد فوتی زنگ خطر آغاز موج امیکرونی در ایران را به صدا درآورده است. – اخبار استانها – به‌ گزارش گروه استان‌های فت فتو، در شرایطی کارشناسان نسبت به احتمال شکل‌گیری موج تازه کرونایی با ویروس جهش […]

گروه استان‌ها ـ پس از ثبت پایین‌ترین نرخ مرگ و میر کرونایی در روز گذشته جهش ۵۴ درصدی موارد فوتی زنگ خطر آغاز موج امیکرونی در ایران را به صدا درآورده است.

– اخبار استانها –

به‌ گزارش گروه استان‌های فت فتو، در شرایطی کارشناسان نسبت به احتمال شکل‌گیری موج تازه کرونایی با ویروس جهش یافته امیکرون هشدار می‌دهند که ثبت آمارهای صعودی حکایت از واقعیت آتش زیر خاکستر ویروس جهش یافته آفریقایی دارد.

بررسی روند آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته روند صعودی نرخ ابتلا ، موارد بستری و البته موارد فوتی همچنان ادامه داشته و در برخی موارد زنگ خطر به صدا در آمده است.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند اگرچه نرخ ابتلای روزانه جهشی ناچیز یعنی ۱٫۷۲ درصدی داشته است اما نگرانی در جهش ۷٫۱ درصدی موارد بستری و صعود ناگهانی ۵۴ درصدی موارد فوتی است.

به گفته این گروه اگرچه ویروس امیکرون شدت بیماری‌زایی کمتری نسبت به ویروس دلتا دارد اما قدرت سرایت بسیار بالای آن می‌تواند مشکلات عمده‌ای ایجاد کند تاجایی که ورود حجم بالای بیماران به مراکز درمانی به کابوسی نگران کننده در نظام بهداشت و درمان کشور است.

این درحالی است که نباید فراموش کنیم هم اکنون براساس آمارهای رسمی نزدیک به ۴۵ درصد از استان‌های کشور رسما ورود ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی را تایید کرده‌اند و درصورت عادی انگاری و بی‌توجهی ساکنان این استان‌ها در یک دوره کوتاه مدت احتمال انفجار تعداد بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی روبه فزونی خواهد گذاشت و البته شاهد مثال اصلی آن هم ثبت رکوردهای تازه‌ای از مراجعه به مراکز درمانی در یک هفته اخیر است.

بیمار مبتلا به “امیکرون” در همدان مشاهده نشد
محدودیت کیت‌های تشخیصی امیکرون؛ دستگاه‌های اجرایی فارس در کنترل کرونا کمک کنند
وضعیت شیوع امیکرون در استان مرکزی نگران‌کننده است
 
استان بوشهر/ درمان مبتلایان به امیکرون در استان به‌صورت سرپایی

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را ۴۴ نفر دانست و اظهار داشت: روز گذشته ۱۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که خوشبختانه از این تعداد هیچکدام از آن‌ها به کرونا مثبت قطعی مبتلا نبوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی یک نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۵ بیمار با حال عمومی خوب از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد ۴ مورد از آن‌ها به کرونا مثبت قطعی بوده است.

کشمیری با بیان اینکه خوشبختانه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۵ بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی از ابتلا حدود ۹۰ هزار نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا در ۲ سال گذشته خبر داد و با اشاره به ابتلا ۳ نفر به بیماری امیکرون گفت: این بیماران به‌صورت سرپایی درمان شدند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه امیکرون شدت درگیری بسیار بالایی دارد در صورتی‌که شهروندان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است شاهد موارد بستری باشیم.

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان اصفهان/ ۱۵ مورد ابتلای قطعی امیکرون ثبت شد

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به سیر نزولی کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر سویه دلتا روند نزولی دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۵۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شدند و با ترخیص ۵۵ بیمار، مجموع بیماران بستری به ۲۹۵  مورد رسیده که ۵۲ نفر آنها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه آمار مرگ و میر هم سیر نزولی داشته، گفت: ۴ فوتی مشکوک به کرونا هم متاسفانه در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند و امیدواریم هر چه زودتر این آمارها به صفر برسد و شاهد مرگ عزیزانمان در اثر ابتلا به کرونا نباشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ شهرستان شهرضا، گلپایگان، چادگان و نطنز در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند.

عقدک تصریح کرد: تا روز سه شنبه ۱۴ دی ماه بر اساس آخرین آمار ۱۵ مبتلای قطعی ا میکرون در مراکز علوم پزشکی اصفهان شناسایی شده و توصیه می‌شود برای جلوگیری از شیوع انفجاری ویروس  هر چه بیشتر مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان سمنان/رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان بدون تغییر ماند

رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک وزارت بهداشت برای استان سمنان تغییری نداشت.

طبق جدیدترین رنگ‌بندی سامانه ماسک، سمنان تنها شهرستان در وضعیت زرد است و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور، هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد، اما با گسترش سویه امیکرون در جهان، همچنان باید مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کرد. این نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور تنها بر اساس روند بستری است.

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: در استان سمنان خوشبختانه تا به امروز موردی از ابتلا به ویروس و سویه جدید کرونا به نام امیکرون گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید از سوی مردم جدی گرفته شود گفت: اصول بهداشتی همچون زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری‌های فیزیکی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و دیگر نکات باید از سوی عموم مردم تا مهار کامل چرخه انتقال این ویروس خطرناک مورد توجه قرار داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هرگونه غفلت و سهل‌انگاری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در افزایش افراد مبتلا به کرونا و تعداد بستری‌های کرونایی و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس خطرناک مؤثر دانست.

قدس با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته تست کرونای ۴۴ نفر در استان سمنان مثبت اعلام شد ادامه داد: از این تعداد ۲۶ نفر به قرنطینه خانگی رفتند و ۱۸ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته، استان سمنان بدون فوتی بود، افزود: در همین مدت ۷ نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده‌اندو هم‌اکنون ۶۸ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

درحال تکمیل… .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی




آخرین اخبار امیکرون در ایران| بیم و امیدهای کادر درمان برای مقابله با موج ششم/ ویروس جهش یافته آفریقایی مهمان ناخوانده ۴۵ درصد کشور است + نقشه و نمودار

منبع: تسنــیم
? آخرین اخبار امیکرون در ایران| بیم و امیدهای کادر درمان برای مقابله با موج ششم/ ویروس جهش یافته آفریقایی مهمان ناخوانده ۴۵ درصد کشور است + نقشه و نمودار