بزرگترین کمک مؤمنانه، مراقبت از سلامت مردم است/ اجرای چهار گام مهم در طرح شهید سلیمانی

حسین معروفی با تأکید بر اینکه بزرگترین کمک مؤمنانه، مراقبت از سلامت مردم است،گفت: چهار گام پیشگیری، مراقبتی، نظارتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی مد نظر است. به گزارش فت فتو؛ سردار حسین معروفی شب گذشته در گفتگو ویژه خبری سیما مرکز کرمان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام با اشاره […]

حسین معروفی با تأکید بر اینکه بزرگترین کمک مؤمنانه، مراقبت از سلامت مردم است،گفت: چهار گام پیشگیری، مراقبتی، نظارتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی مد نظر است.

به گزارش فت فتو؛ سردار حسین معروفی شب گذشته در گفتگو ویژه خبری سیما مرکز کرمان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در پیام تلویزیونی گفت: خدا را شاکریم به واسطه نعمت ولایت و امامت که امروز برای انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ما چه در دروران امام راحل و چه در ۳۲ ساله دوران بعد از امام خمینی(ره) که مایه عزت، شرف و بزرگی به مراقبت جدی ملت عظیم الشان ایران است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: آنچه که مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه فرمودند، توصیه به جامعه ما نیست؛ امام خامنه ای، امام جامعه و رهبر جامع الشرایط ما هستند و ایشان روز چهارشنبه برای مقابله و پیشگیری ویروس منحوس فرمان دادند و برای این ویروس واژه خبیث را به کار بردند.


وی ابراز کرد: می طلبد که به فرمان مقام معظم رهبری سیستم اجرایی، نظام سلامت کشور، مردم، نخبگان و نهادهای انقلابی باید ورود کنند و ما در این زمینه نیاز به یک اقدام ملی داریم و نباید این حرکت را واگذار کنیم به این مسئله که صرفا وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی وظیفه دارند و همه باید به فریاد برسیم و هماهنگی های بسیار خوبی در ستاد کرونا استانی انجام شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه هماهنگی های خوبی بین دانشگاه های علوم پزشکی  و سپاه و بسیج صورت گرفته است، عنوان کرد: در خصوص کنترل ویروس کرونا یک رویکرد این است که چه اقدام عملی ما به عنوان سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی باید انجام دهیم و رویکرد دیگر این است که مردم چه اقداماتی باید انجام دهند؟


سردار معروفی با اشاره به اینکه در پیک های گذشته تجاربی را در استان داریم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، اظهار کرد: استان کرمان در این راستا جزو استان های هماهنگ در کشور است و با همه توان حضور پیدا کردیم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه کادر درمان به معنای واقعی جهاد می کنند، تصریح کرد: در کنار تمامی اقدامات طرح شهید سلیمانی را پیش می بریم که این طرح بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفان منعقد شده است و این طرح، بر اساس کار کارشناسی و دقیق انجام می شود و هر کجا بر اساس این طرح ورود کردیم، موفق تر بودیم و مشکلات کمتر بوده است.


وی با تأکید بر اینکه پرچم هر مجموعه ای می خواهد بالا برود، مهم این است که مردم اذیت نشوند، بیان کرد: بزرگترین کمک مؤمنانه، مراقبت از سلامت مردم است؛ آن هم مردمی که همه دنیای کفر ایستاد که آنها نه به انقلاب اسلامی بگویند و این در حالی است که ملت ایران در ۲۸ خرداد غوغا کرد.


این مقام مسئول با بیان اینکه در این گام به این توجه باید کنیم که نواقص و چالش هایمان چه بوده است، گفت: چهار گام پیشگیری، مراقبتی، نظارتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی مد نظر است؛ در چند روز گذشته ابلاغ کردیم که کمک های مؤمنانه در قالب طرح شهید سلیمانی محله محور و مسجد محور است که شناسایی می شود به این معنی که قرنطینه خانگی به وجود آید.


سردار معروفی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام رضا علیه السلام ابراز کرد: در طرح شهید سلیمانی در استان کرمان در برخی از شهرها ما بسیار موفق بودیم در برخی دیگر موفق نبودیم و علت عدم موفقیت به دلیل باور در برخی از شهرستان ها است؛ طرح شهید سلیمانی به صورت اطلس در تمامی شهرستان ها دنبال خواهد شد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه در این طرح خیلی جدی باید وارد عمل شویم و رسانه های و فضای مجازی در این عرصه نقش مؤثری در اطلاع رسانی و آگاه سازی دارند، تصریح کرد: ما می خواهیم مردم متوجه باشند که چه اتفاقی می افتد.


وی با بیان اینکه ما تمام توان خود را پای کار می آوریم و اقدام عملی خود را انجام می دهیم، اظهار کرد: فرمانده صحنه مقابله در این شرایط، دانشگاه علوم پزشکی و ما کمک حال هستیم؛ کادر درمانی ما در این مدت اذیت شده اند و اگر ما رعایت نکنیم، این قشر تحلیل بروند، چگونه می توانند، مراقبت کنند.


این مقام مسئول ادامه داد: ما می خواهیم اعلام فراخوان بزنیم که تمام کسانی که در حوزه نظام سلامت تجربه دارند اعم از نیروهای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، گروه های جهادی، دانشجویان، ارتش و غیره به مراکز نظام سلامت شهرستان و مراکز جامعه پزشکی مراجعه کنند؛ این افراد آموزش خواهند دید تا این افراد بالا سر بیمار باشند تا فشار بر کادر درمان کم شود.


سردار معروفی گفت: در بیمارستان ها تلاش بسیار می شود که تا آنجایی که امکان دارد به سمت قرنطینه بیرونی نرویم و قرنطینه خانگی و بیمارستانی انجام شود؛ اما ما تمام سوله های ورزشی را در اختیار خواهیم گذاشت.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان اعلام کرد که آمادگی دارند تمام مصلی ها را در اختیار  سپاه و دانشگاه علوم پزشکی برای قرنطینه و واکسیانسیون بگذارند.


انتهای پیام/



منبع:دانــا
? بزرگترین کمک مؤمنانه، مراقبت از سلامت مردم است/ اجرای چهار گام مهم در طرح شهید سلیمانی