۹ دی ماه نمونه کامل مواجهه جریان اصیل انقلابی و دینی با فتنه است

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: در فتنه ۸۸ شاهد بودیم که با اتهام تقلب می‌خواستند بزرگ‌ترین تقلب تاریخ را به وجود بیاورند. حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه کرمان ضمن توصیه همه مسلمانان به رعایت تقوای الهی و اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: راه تقوا جلوی همه مسلمانان باز است، […]

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: در فتنه ۸۸ شاهد بودیم که با اتهام تقلب می‌خواستند بزرگ‌ترین تقلب تاریخ را به وجود بیاورند.

حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه کرمان ضمن توصیه همه مسلمانان به رعایت تقوای الهی و اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: راه تقوا جلوی همه مسلمانان باز است، خیلی از مردم می‌دانند این راه چیست و چه قانونی را باید رعایت کنند؛ خلاصه تقوا همین دو محور است؛ حلال خدا حلال است و حرام خدا حرام است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: یکی از اصول شقاوت دنیاپرستی و یکی از نشانه‌های دنیاپرستی فساد است که برخی را قرآن به صراحت برای ما بیان کرده است.

وی اظهار کرد: فساد گاهی هم‌تراز با جنگ با خدا بیان می‌شود و نسل را به آتش می‌کشد. وقتی بعضی‌ها از خط پیامبر روی می‌گردانند در زمین فسادهایی می‌کنند که ره‌آورد آن نابودی انسان‌ها و عمرانی‌ها است.

امام جمعه کرمان با اشاره به ظلم‌های فراوان در طول تاریخ گفت: در تاریخ آدم‌های بسیاری دیده‌ایم که به شهرها لشکرکشی کردند و از سر انسان‌ها مناره ساختند تا قدرتشان را به رخ دیگران بکشانند.  

وی اضافه کرد: ریشه این ظلم، قتل عام‌ها و تخریب روح و روان‌ها دنیاپرستی است. بهترین اعمال به گفته ائمه نزد خداوند، بعد از شناخت خدا و پیغمبر، بغض به دنیای حرام است زیرا همین دنیا انسان را به فساد می‌کشاند.

علیدادی سلیمانی تأکید کرد: در روایات و احادیث آمده،  دنیا از آب بینی بز یا برگی که در دهان ملخ است کم ارزش‌تر بیان شده است بنابراین برای دچار نشدن به این دنیا آموزش و تهذیب نفس نیاز است؛ در نگاه قرآن هر کس خواهان آخرت است باید در این دنیا اقدامی کند بنابراین تا دیر نشده دنیای حرام را از زندگی خود حذف کنیم.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و تسلیت شهادت سفیر ایران در یمن بیان کرد: یکی از مناسبت‌های بسیار سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه ۹ دی ماه است.

امام‌ جمعه‌ کرمان اظهار کرد: ما با پدیده‌هایی به اسم نفاق، بدعت و توجه به اقلیم خاص در مقابل حرف خدا در تاریخ اسلام مواجه هستیم و این سه جریان همواره با خط انقلاب در جنگ بوده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این جریان‌های مهم التقاط است یعنی بخشی از دین را با حرف خودشان ترکیب کردند و به خورد مردم می‌دهند که عقبه این کار سیاسی و حاکمیت غیر از خدا است؛ این افراد می‌خواهند از خط اصیل دینی مردم را خارج کنند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه آغاز انقلاب و اسلام با این جریان مواجه بوده گفت: این جریان بسیار خطرناکی است تا جایی که برخی بزرگان را هم در خود بلعیدند.

وی جریان دوم در مواجهه با حق را انحراف دانست و گفت: همه این‌ انسان‌ها خود را مدافع حق و مردم می‌دانند که نمونه این جریان هم در اول انقلاب دیده می‌شد. آدم‌هایی که باور نمی‌کردیم منحرف شدند.

خطیب نماز جمعه کرمان با بیان اینکه جریان سومی که اسلام همواره از آن ضربه خورده فتنه و فتنه‌گری است، گفت: این مورد هم در اول انقلاب تجربه شد؛ ۹ دی ماه نمونه کامل مواجهه جریان اصیل انقلابی و دینی با جریان فتنه است. وقتی فتنه اتفاق می‌افتد آن‌قدر فضا غبارآلود است که دو دلی و شک در همه جامعه به وجود آمده و برخی سیاهی لشکر می‌شوند.

وی تصریح کرد: دشمن سعی کرد با نرم افزار قوی فتنه پیاده نظام و اغتشاشات داخل خیابان‌ها را مدیریت کند. در فتنه ۸۸ شاهد بودیم که با اتهام تقلب می‌خواستند بزرگ‌ترین تقلب تاریخ را به وجود بیاورند.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: این سه جریان در راه حق هیچوقت تمام‌شدنی نیست و فقط انجام‌دهندگان آن تغییر می‌کنند که شاهد مصادیق کمی در انقلاب هم نبودیم.

انتهای پیام 




۹ دی ماه نمونه کامل مواجهه جریان اصیل انقلابی و دینی با فتنه است

منبع: ایـسنا
? ۹ دی ماه نمونه کامل مواجهه جریان اصیل انقلابی و دینی با فتنه است