۹۲درصد اوراق قضایی در شورای حل اختلاف کرمان الکترونیکی ابلاغ شد

کرمان- معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: ۹۲درصد اوراق قضایی در شوراهای حل اختلاف استان کرمان بصورت الکترونیک ابلاغ می شوند. به گزارش نذیر کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی صبح شنبه در جلسه شورای قضائی استان کرمان، اظهارکرد: چنانچه مردم دعاوی خود را با صلح و سازش خاتمه دهند از بروز بسیاری از مشکلات […]

کرمان- معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: ۹۲درصد اوراق قضایی در شوراهای حل اختلاف استان کرمان بصورت الکترونیک ابلاغ می شوند.

به گزارش نذیر کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی صبح شنبه در جلسه شورای قضائی استان کرمان، اظهارکرد: چنانچه مردم دعاوی خود را با صلح و سازش خاتمه دهند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌شود.

وی سپس در تشریح عملکرد هشت ماهه شوراهای حل اختلاف استان افزود: در حال حاضر ۱۲۰ قاضی به صورت پاره وقت و تمام وقت و همچنین یک هزار و ۲۸۴ نفر به عنوان اعضا و دبیران در شعب شوراهای حل اختلاف مشغول به خدمت به مردم هستند.

این مقام قضائی متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف را ۳۱ روز اعلام و بیان کرد: در حال حاضر نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۹۹ درصد است که امیدواریم در آینده نزدیک این عدد را به بالای ۱۰۰ درصد برسانیم.

ابراهیمی یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۷۶ فقره پرونده در شعب حل اختلاف زندان منتهی به صلح و سازش شده است و ۶۴۴ مددجو باصلح و سازش از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر ۴۹۷ صلح یار در قالب ۴۳ هیأت صلح در حال فعالیت هستند و از ابتدای سال موفق به مختومه کردن یک هزار و ۷۸۴پ رونده شده‌اند.

این مقام قضائی مجموع پذیرفته شدگان آزمون داوری را در استان کرمان را نیز ۲۲۸ اعلام کرد و افزود: از هفته گذشته صدور ابلاغ‌های داوری آغاز شده است و برای ۹ نفر تاکنون ابلاغ داوری صادر شده است.

ابراهیمی به آخرین وضعیت آزمون جذب میانجی گری در استان اشاره و بیان کرد: در مجموع ۱۸۲ نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان اعلام کرد :۹۲ درصد اوراق قضائی در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شوند.

کد خبر ۵۹۶۱۳۸۴




۹۲درصد اوراق قضایی در شورای حل اختلاف کرمان الکترونیکی ابلاغ شد

منبع: مــهر
? ۹۲درصد اوراق قضایی در شورای حل اختلاف کرمان الکترونیکی ابلاغ شد