۸۱ درصد از هدف‌گذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی کرمان محقق شد

کرمان – فت فتو – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی ۵۷۳ طرح اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۰ گفت: عملیات اجرایی این طرح ها ۸۱ درصد از برنامه و هدف گذاری را محقق کرده است. به گزارش فت فتو، جعفر رودری شامگاه شنبه در نشست […]

کرمان – فت فتو – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی ۵۷۳ طرح اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۰ گفت: عملیات اجرایی این طرح ها ۸۱ درصد از برنامه و هدف گذاری را محقق کرده است.

به گزارش فت فتو، جعفر رودری شامگاه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: ابتدای سال جاری ۲۲ درصد میانگین پیشرفت فیزیکی طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان بود که طبق هدف گذاری باید تا پایان امسال به ۶۳ درصد می‌رسید.

وی با یادآوری اینکه هفت واحد درصد تا کنون از برنامه زمان بندی عملیات اجرایی این طرح ها عقب هستیم، افزود: این استان طی سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۷۳ پروژه اقتصاد مقاومتی دارد که نسبت به جلسه قبل ۲ پروژه که سرمایه گذار نداشتند، از برنامه حذف شد.

رودری خاطرنشان کرد: استان کرمان از ابتدای سال جاری هدف‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح ها داشت که براساس گزارش ۱۱ ماهه، ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که براساس این آمار ۵۶ درصد از هدف سرمایه گذاری طرح های اقتصاد مقاومتی سال جاری محقق شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان یادآور شد: همچنین تعهد اشتغال این طرح ها ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که این طرح ها براساس عملکردشان هشت هزار و ۷۲۷ نفر فرصت جدید شغلی ایجاد کردند که  ۶۰ درصد هدف‌گذاری سالانه می‌شود.

وی ادامه داد: سهم تعهد اشتغال طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان شامل ۲۸ درصد از کل هدف گذاری سالانه استان است.

میراث فرهنگی کرمان ضعیف‌ترین دستگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی

رودری با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی بین دستگاه ها تقسیم بندی شده است، گفت: اداره کل پست و سه دستگاه دیگر ۱۰۰ درصد هدف سال را محقق کرده اما در واقع ۹ درصد عملکرد پست مربوط به امسال است.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی هفت پروژه اقتصاد مقاومتی در سال جاری دارد که ۲۴ درصد از برنامه هدف گذاری را محقق کرده و در جایگاه آخر طرح های اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفته که می‌طلبد توجه بیشتری داشته باشد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان یادآور شد: تفاهم نامه ۱۰ پروژه صنعت استان کرمان منعقد شد که سه مورد در مرحله طراحی و مابقی طرح ها وارد فاز اجرایی شده و به هدف گذاری نزدیک است، در واقع با اهداف حرکت می کند.

رفع مشکل پنج پروژه نیپا کرمان

وی اضافه کرد: پروژه های نیپا استان کرمان نیز علاوه بر تکلیف اقتصادی، الزامات ملی دارند که در این بخش پنج پروژه مشکل دار و مورد توصیه داریم که به هر شکل استاندار کرمان دستور تعیین تکلیف آن را صادر کرده و عملیات رفع مشکل آنان خوشبختانه به سرانجام رسیده اند.

رودری با بیان اینکه در این زمینه می توان به پروژه صنایع چوب اشاره کرد که جمع بندی شده است، گفت: این طرح به لحاظ محدودیت آبی جزو اولویت‌های استان کرمان قرار نمی گیرد بنابراین۴۰۰ هکتار این طرح به ۱۰۰ هکتار در سال جاری تقلیل یافته و این میزان هم اجرایی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اضافه کرد: شرکت جهاد نصر مجری سه پروژه از طرح های اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی است که اگر این شرکت پای کار نمی‌آید، اعلام کند تا واگذاری طرح منتفی شود اما براساس گزارشات، این شرکت پس از اقدام قضایی پای کار آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این باره گفت: این سه پروژه مربوط به سه خانه قدیمی است که در کنار هم قرار گرفته اند و در واقع هرسه به یک شرکت واگذار شده است.

فریدون فعالی ادامه داد: جهاد نصر مبلغی به اجرای این طرح ها تخصیص داده و قول همکاری دادند که کار را آغاز کند.

وی عنوان کرد: یک‌ مورد از این طرح ها ساماندهی شده و مابقی در حال انجام است و ضمن آنکه در صورت تعلل در اجرای طرح، فرایند قضایی نیز پیگیری می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان هم با بیان اینکه پروژه جهاد نصر باید برای سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شود، گفت: یکی از طرح های مشکل‌دار دیگر معدن مس و روی بم است که اعلام شده اکنون مشکلی برای ادامه کار ندارد.

مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در ادامه اظهار داشت: این پروژه از طریق فرماندار پیگیری شد اما محیط زیست در جلسه فرمانداری دعوت نشد و مردم محلی همچنان از نحوه فعالیت این معدن شکایت دارند.

همچنین حسین مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان عنوان کرد: مشکل این معدن از سوی افراد ذیحق و معارض حل شده است.

استاندار کرمان نیز در این زمینه گفت: باید پیگیری لازم در این راستا انجام شود و سرمایه گذار باید کار خود را به سرعت آغاز کند و اگر معارضی وجود دارد، کار شکایات از سوی دستگاه قضا پیگیری شود نه اینکه سرمایه گذار بگوید تا معارضی باشد کار نمی کنم.

علی زینی وند با اشاره به اینکه این طرح اقتصاد مقاومتی باید تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: بنظر می رسد که سرمایه گذار اراده ای جدی برای اجرای پروژه ندارد.

وی تاکید کرد: اگر اراده ای وجود ندارد، سرمایه گذار را حذف کنید و بحث قضایی آن آماده تعیین تکلیف پروژه شود، نباید پروژه ها معطل بماند و ما فقط زمان فعال سازی آن را تمدید کنیم.




۸۱ درصد از هدف‌گذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی کرمان محقق شد

منبع: ایرنـا
? ۸۱ درصد از هدف‌گذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی کرمان محقق شد