۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در کرمان واکسن نزده‌ بودند

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در استان واکسن نزده‌ بودند، گفت: «رنگ‌بندی طبق قاعده‌ی وزارت بهداشت است اما تغییراتی در محدودیت‌ها اعلام شده که به‌زودی ابلاغ می‌شود». به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در جلسه ستاد کرونای استان کرمان بیان کرد: «مهم‌ترین مسئله بحث واکسیناسیون است که برای […]

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در استان واکسن نزده‌ بودند، گفت: «رنگ‌بندی طبق قاعده‌ی وزارت بهداشت است اما تغییراتی در محدودیت‌ها اعلام شده که به‌زودی ابلاغ می‌شود».

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در جلسه ستاد کرونای استان کرمان بیان کرد: «مهم‌ترین مسئله بحث واکسیناسیون است که برای افزایش آمار آن شیوه‌های مختلفی در استانی‌های دیگر اجرا شده و جواب هم داده است».

وی افزود: «بین ۶۰ تا ۷۰ درصد فوتی‌های استان در این پیک اصلا واکسن نزده بودند و بقیه هم شاید سه دوز کامل را تزریق نکرده باشند».

علی زینی‌وند در رابطه با دورکاری نیز توضیح داد: «دستورالعمل مربوط به دورکاری در ستاد ملی کرونا تصویب شده و فردا اعلام می‌شود اما احتمالا دورکاری به‌صورت قبل نداشته باشیم و در عوض نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون بیشتر شود».

استاندار کرمان ادامه داد: «تمامی اعضای ستاد باید راه‌هایی بروند که بتوانیم چرخه‌ی واکسیناسیون را در استان کامل کنیم».

وی در رابطه با تعطیلی مدارس اضافه کرد: «اگر موج شدیدتری بیاید و در فصل بهار مبتلا داشته باشیم مدارس کانون این موضوع هستند و باید سازوکاری انجام شود. پیشنهادی که تیم‌های بهداشتی برای واکسیناسیون در مدارس دادند بررسی می‌شود».

زینی‌وند در رابطه با سفرهای نوروزی نیز گفت: «فعلا پروتکلی برای محدودیت اعمال نشده اما به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت سفرها آزاد است؛ فعلا گردشگری و کلیه‌ی صنوفی که در این حوزه به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند باید به رعایت پروتکل‌ها توجه ویژه داشته باشند».

وی خاطرنشان کرد: «قرارگاه استان این را به صورت جدی پیگیری کند و از آمادگی استان برای پذیرش مسافر در شرایط نیمه‌مطلوب خبر دهد».

استاندار کرمان گفت: «رنگ‌بندی طبق قاعده‌ی وزارت بهداشت است اما تغییراتی در محدودیت‌ها اعلام شده که به‌زودی ابلاغ می‌شود که بهداشت به طور جدی نظارت خواهد کرد».

وی تأکید کرد: «باید خودمان را آماده کنیم محدودیت‌ها کم شده اما سختگیری‌ها و نظارت‌ها تشدید شود؛ قبلا تعطیلات بیشتر بود الان باید نظارت بیشتر باشد».

زینی‌وند ادامه داد: «در بحث مدارس هم یکپارچه تعطیل نکردیم اما مراقبت منطقه به منطقه و نظارت وجود داشت؛ حتی مهدکودک‌ها هم اگر در منطقه‌ای شرایط مساعد باشد می‌تواند باز باشند».

وی با اشاره به این‌که در تعطیلی، آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور به شدت آسیب دید، افزود: «همچنان تعطیلی اقتضایی مدارس در شرایط نارنجی و قرمز در شرایطی که ستاد تشخیص دهد وجود دارد».

انتهای پیام




۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در کرمان واکسن نزده‌ بودند

منبع: بــرنا
?
۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در کرمان واکسن نزده‌ بودند