۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان آزاد می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در شورای قضایی استان با حضور غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در محل سالن شهید بهشتی دادگستری اظهار داشت: زمینه آزادی […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در شورای قضایی استان با حضور غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در محل سالن شهید بهشتی دادگستری اظهار داشت: زمینه آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شده است و امروز آزاد می‌شوند و ۶۸ نفر دیگر از مددجویان با جرایم سبک نیز با استفاده از تسهیلات قانونی آزاد خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان کرمان به برکت جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان آزاد می‌شوند و از نظر کمیت و کیفیت در جمع‌آوری کمک‌های جشن گلریزان شاهد رشد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان هدف‌گذاری از کمک خیران و بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان کرمان برای جشن‌های گلریزان استان داشتیم که تقریبا محقق شد و تا امروز بیش از ۱۸ میلیارد تومان از تعهدات صورت‌گرفته به حساب ستاد دیه واریز شده است.

حمیدی یادآور شد: میزان بدهی ۵۰ نفری که امروز از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند، ۱۹۰ میلیارد تومان است و ۱۴۴ میلیارد تومان رضایت از شاکی گرفته شده، ۳۸ میلیارد تومان توسط مددجو، ۳ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان تسهیلات، یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان کمک ستاد دیه و ۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان نیز توسط ستاد دیه استان تامین شده است.

وی ابراز داشت: باید از بازداشت و ورود محکومان مالی به زندان جلوگیری شود و همیشه از همکارانم در استان کرمان خواسته‌ام، ورود محکومان مالی به‌زندان‌ها به‌حداقل برسد.

افتتاح نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای کشور در زندان مرکزی کرمان

مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: ۲۹ پروژه اداره کل زندان‌های استان کرمان امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سید مجتبی حسینی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل ساختمان اداری زندان کهنوج، تصفیه‌خانه تعدادی از زندان‌ها، ارتقای کارگاه اشتغال، سردخانه ۷۰ تنی اداره کل زندان‌ها، گازرسانی به زندان کهنوج، سینما، کارخانه، لوله‌کشی زندان بم، کارگاه‌های اشتغال، خوابگاه زندانیان سیرجان، کارگاه‌ها و نخستین مرکز فنی و حرفه ای کشور در زندان مرکزی کرمان است.

وی بیان کرد: مجموعه کمپ کبوترخان کرمان از سال ۷۹ کلنگ‌زنی شده، اما افتتاح نشده است که درخواست داریم حمایت ویژه‌ای از این کمپ شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان ادامه داد: در صورت حمایت می‌توانیم، فاز نخست کمپ کبوترخان را طی ۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم و ۱۱۷ میلیارد تومان مصوبه برای اداره کل زندان‌های استان کرمان در سفر ریاست جمهوری به استان داریم که ۶۰ میلیارد توان از این اعتبار برای کمپ کبوترخان است.

حسینی از پیش‌بینی ۱۸ میلیارد تومان برای احداث چاه عمیق اختصاصی بالای جاده اصلی برای کمپ کبوترخان خبر داد و خاطرنشان کرد: قراردادهایی منعقد شد و کمپ کبوترخان در شهریورماه سال‌جاری به آب شرب شهری متصل می‌شود.

وی بیان داشت: با عفو مقام معظم رهبری در سال گذشته در استان کرمان طی ۱۰ روز با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در دستگاه قضایی ۴ هزار و ۱۳۴ نفر از زندان‌ها آزاد شدند و یا محکومیت آنها کاهش یافت.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب






۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان آزاد می‌شوند

منبع: فــارس
? ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان آزاد می‌شوند