۴ حلقه چاه پدافندی در رفسنجان افتتاح شد

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: چهار حلقه چاه پدافندی با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید. حسین رضایی در این آیین که صبح امروز ۹ آبان ماه با حضور دکتر ذبیح الله حسنشاهی معاون الکترونیک سازمان پدافند کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی‌ و […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: چهار حلقه چاه پدافندی با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

حسین رضایی در این آیین که صبح امروز ۹ آبان ماه با حضور دکتر ذبیح الله حسنشاهی معاون الکترونیک سازمان پدافند کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی‌ و شهرستانی برگزار شد، اهمیت حفر این چاه‌ها را در زدودن تنش آبی در مواقع کمبود آب آشامیدنی عنوان کرد.

وی افزود: مسئله اول و مهم شهرستان، آب است و دیدگاه همه مسئولان رفسنجان هم در راستای رفع کمبود آب در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت است.

رضایی تصریح کرد: حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان با اعتبار  ۴۰ میلیارد تومان صورت گرفت تا در مواقع ضروری و کمبود آب آشامیدنی، بتوان آن‌ها را فعال و به مدار مصرف رساند.

در این مراسم معاون الکترونیک سازمان پدافند کشور نیز اظهار کرد: از اهداف و خروجی برنامه‌های پدافندی در کشور می‌توان به ایجاد پایداری ملی، افزایش تاب آوری در برابر بحران‌ها و تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم خدمات برای ملت نام برد.

دکتر ذبیح الله حسنشاهی با اشاره به اینکه یکی از خدمات، آبرسانی است و در سطح کشور در استان‌هایی که با کمبود آب مواجه هستند چاه‌های پدافندی حفر می‌شود، افزود: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در استان کرمان به صورت جهادی عمل می‌کنند و در جبهه آبرسانی در خدمت مردم هستند.

همچنین ابراهیم کرمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: مشکلات مردم باید حل شود و امروز به جایی رسیدیم که مطرح کردن مسائل و مشکلات مردم تنها راه چاره نیست بلکه عمل کردن به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی افزود: مهمترین مشکل موجود در حال حاضر در استان کرمان بحث آب است و حفر چاه‌های پدافندی در راستای رفع این مشکل و کمبود آب آشامیدنی در مواقع بحرانی بسیار ارزشمند است.

حسین چرخ انداز مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان هم توضیح داد: در حوزه تامین آب شهرستان فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ایم از جمله اینکه طرح سامانه تله متری در راستای کنترل از راه دور چاه‌ها، مخازن آب و تاسیسات شبکه‌های آب انجام شده و نیز پایش تصویری، نصب دریچه‌های ضد امنیتی و … انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین خدمات این شرکت برای مردم شهرستان حفر چاه‌های پدافندی است تا در تابستان و گرمای شدید و زمان‌هایی که کمبود آب آشامیدنی احساس می‌شود، بتوان از آنها استفاده کرد.

چرخ‌انداز خاطرنشان کرد: در حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان ۴۰۰۰ متر خط انتقال برق و ۶۷۰۰ متر خط انتقال آب اجرا شده و ۱۰۰ لیتر بر دبی آب شهرستان اضافه شد.

انتهای پیام




۴ حلقه چاه پدافندی در رفسنجان افتتاح شد

منبع: ایـسنا
? ۴ حلقه چاه پدافندی در رفسنجان افتتاح شد