۴۴ شیء تاریخی ۴ هزار ساله در کرمان کشف شد

کرمان– فت فتو– فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۴۴ قطعه شیء عتیقه مفرغی در این استان خبر داد و گفت: قدمت این اشیا براساس نظر کارشناسان به ۲ هزار قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. به گزارش فت فتو، سردار عبدالرضا ناظری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماموران پلیس استان کرمان از جابه […]

کرمانفت فتو– فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۴۴ قطعه شیء عتیقه مفرغی در این استان خبر داد و گفت: قدمت این اشیا براساس نظر کارشناسان به ۲ هزار قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.

به گزارش فت فتو، سردار عبدالرضا ناظری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماموران پلیس استان کرمان از جابه جایی و حمل اشیای عتیقه از استان های شرقی کشور به سمت کرمان مطلع شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتی، خودرو حامل این اشیا با هماهنگی قضایی شناسایی، توقیف و در بازرسی از آن اشیای عتیقه کشف شد.
وی اظهارداشت: یک نفر در این زمینه دستگیر و خودرو حامل اشیای تاریخی نیز توقیف شده است.
ناظری با بیان اینکه قرار بود این اشیا را در بار پسته جاسازی و بعد از آن به سمت استان های شمالی و در نهایت به خارج از کشور ترانزیت کنند گفت: با هوشیاری ماموران پلیس این محموله کشف و توقیف شد.
وی تصریح کرد: پرونده متهم حمل اشیای تاریخی به مراجع قضایی کرمان تحویل داده شده و رسیدگی و ریشه‌یابی این موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی این استان قرار دارد.




۴۴ شیء تاریخی ۴ هزار ساله در کرمان کشف شد

منبع: ایرنـا
? ۴۴ شیء تاریخی ۴ هزار ساله در کرمان کشف شد