۴۰ نفر در استان کرمان به مالاریا مبتلا شدند

به گزارش نذیر کرمان؛ دکتر سعید صحبتی افزود: همه افرادی که در استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا شده‌اند سابقه سفر یا اقامت در نواحی جنوب‌شرق کشور و مناطق مرزی مشترک با پاکستان را داشته‌اند و موردی که در داخل استان به این بیماری مبتلا شده‌ باشد، نداشته‌ایم. او ادامه داد: بسیاری از بیماران، سفرهای […]

به گزارش نذیر کرمان؛ دکتر سعید صحبتی افزود: همه افرادی که در استان کرمان به بیماری مالاریا مبتلا شده‌اند سابقه سفر یا اقامت در نواحی جنوب‌شرق کشور و مناطق مرزی مشترک با پاکستان را داشته‌اند و موردی که در داخل استان به این بیماری مبتلا شده‌ باشد، نداشته‌ایم.

او ادامه داد: بسیاری از بیماران، سفرهای شغلی یا ماموریت کاری به مناطق مرزی داشته‌اند.

صحبتی اضافه کرد: متاسفانه وضعیت مالاریا در دو سال اخیر به دلیل باران‌های مونسونی (باران‌های شدید باعث تشکیل باتلاق و محیط مناسب برای رشد و تکثیر پشۀ ناقل بیماری مالاریا به نام‌ پشه آنوفل می‌شوند)، حاد شده و مالاریا دوباره شعله‌ور شده است.

او افزود: همکاران محترم پزشک نباید تصور کنند که مالاریا ریشه‌کن شده و حتما باید از بیماران‌شان شرح حال دقیق بگیرند و سوال کنند که آیا سابقه سفر به مناطق آلوده به مالاریا را داشته‌اند یا خیر؟.

صحبتی با بیان این‌که تشخیص و درمان مالاریا کاملا رایگان است، به مردم توصیه کرد: اگر سابقه اقامت یا مسافرت به مناطق شرقی کشور را داشته و پس از یک یا دو هفته دچار تب و لرز شده‌اند، حتما به پزشک مراجعه و اعلام کنند که به مناطق آلوده سفر داشته‌اند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟












نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف




۴۰ نفر در استان کرمان به مالاریا مبتلا شدند

منبع: بــرنا
? ۴۰ نفر در استان کرمان به مالاریا مبتلا شدند