۴۰ درصد آمار دستگاه قضائی استان کرمان مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم و آسیب‌ها در حوزه تصادفات، سرقت و خشونت است، گفت: ۴۰ درصد آمار ما مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۳۰ فروردین ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم و آسیب‌ها در حوزه تصادفات، سرقت و خشونت است، گفت: ۴۰ درصد آمار ما مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۳۰ فروردین ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با موضوع سرقت اظهار کرد: ۱۴ برنامه از سوی قوه قضاییه برای اجرا در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و یکی از این اولویت ها، پیشگیری از وقوع جرم است که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیز به این بخش توجه ویژه ای شده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام ارکان حاکمیت باید برای پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی اقدام نمایند، افزود: انتظار می‌رود در سطح استان و شهرستان نگاه ویژه ای به موضوع پیشگیری از وقوع جرم وجود داشته باشد و مصوبات این حوزه اجرایی شود. روسای دادگستری، دادستان ها و فرماندهان نظامی و انتظامی باید پای کارباشند تا مصوبات بهتری را در سال جاری اجرا کنیم.

حمیدی با بیان اینکه هدف نهایی این است جرائم و آسیب های اجتماعی را کنترل و رشد آنها را منفی کنیم، گفت: در ۱۰ جرم اولویت دار معاونت اجتماعی کشور، استان کرمان در هشت جرم روند کاهشی داشته و این امر نشان می‌دهد جهت گیری ها و اقدامات درست است و این اقدامات باید مضاعف شده و آرامش روانی حاصل از کاهش جرائم در جامعه اتفاق اقتد و مردم آن را احساس کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم و آسیب ها در حوزه تصادفات، سرقت و خشونت است، بیان کرد: ۴۰ درصد آمار ما مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است و اگر آستانه صبر مردم در جامعه افزایش یابد، حدود ۴۰ درصد جرائم در سطح جامعه کاهش می یاید و در این حوزه امسال برنامه داریم.

وی افزود: سرقت از مباحث مهم و جدی ماست و از دغدغه های دستگاه های قضایی و انتظامی به شمار می‌رود و باید مشارکت مردم را در موضوع پیشگیری از سرقت بیش از پیش افزایش داد؛ جامعه امن است و شهرها از امنیت بالایی برخوردار هستند، اما دلیل نمی‌شود که مباحث پیشگیرانه به درستی مورد توجه قرار نگیرد.

حمیدی صدور احکام بازدارنده در پرونده های سرقت را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید به عنوان جرم ساده به آن توجه کرد و باید احکام بازدارنده برای افراد دارای سابقه سرقت صادر شود و توجه لازم به مراقبت های پس از آزادی نیز صورت گیرد تا افراد به چرخه جرم برنگردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از سال گذشته به سارقین زندانی مرخصی داده نمی‌شود، اظهار کرد: موضوع سرقت سیم های برق باید به صورت جدی در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از تصادفات کار جهادی در استان کرمان صورت گرفته که از حضور فعال فراجا در ایام نوروز قدردانی می کنم.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مهمترین اشکال ما در استان کرمان در حوزه سرقت و مسائل دیگر این است که هماهنگی در اجرای مصوبات نداریم، اظهار کرد: در سال جاری یکی از اولویت‌های مهم ما بحث سرقت است زیرا آمار و ارقامی که می‌بینیم مطلوب نیست و علت اصلی آن هم بحث اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه است.

وی اجرای برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در زمینه کاهش سرقت‌ها موثر دانست و ادامه داد: دستمان برای انجام اقدامات کوتاه‌مدت از جمله محدود کردن ارفاقات قانونی برای سارقان، صدور احکام در دادگستری با توجه به سابقه سارق و نوع سرقت و .. باز است.

بخشی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد سرقت‌های استان کرمان در سال گذشته خرد بوده، تصریح کرد: اگر کمپ ترک اعتیاد کبوترخان راه‌ اندازی شود و معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم و به این کمپ ببریم، شاهد کاهش بسیار زیادی در سرقت خواهیم بود.

دادستان کرمان خواستار ارائه تسهیلات لازم به مردم برای مجهز کردن اماکن مسکونی و تجاری به دوربین، اصلاح قوانین و همکاری نهادهای مسئول با فراجا شد..

انتهای پیام




۴۰ درصد آمار دستگاه قضائی استان کرمان مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است

منبع: ایـسنا
? ۴۰ درصد آمار دستگاه قضائی استان کرمان مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است