۴۰۴۶ بدهکار مالی در ندامتگاه‌های کشور

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: چهار هزار و ۴۶ نفر به دلیل بدهکاری مالی در زندان‌های کشور حضور دارند. به گزارش فت فتو ، اسدالله جولایی شب گذشته در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان گفت: تا پایان سال گذشته زمینه آزادی ۱۴۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده که بیش از […]

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: چهار هزار و ۴۶ نفر به دلیل بدهکاری مالی در زندان‌های کشور حضور دارند.

به گزارش فت فتو ، اسدالله جولایی شب گذشته در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان گفت: تا پایان سال گذشته زمینه آزادی ۱۴۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده که بیش از ۹۶ درصد از زندانیان آزاد شده جرائم غیرعمد بدهکاران مالی هستند.

وی گفت: اگر قانون شخص ثالث نبود نزدیک به ۴۰۰ هزار راننده زندانی داشتیم که امروز این آمار به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد.

اسدالله جولایی افزود: در سال ۱۴۰۰، ۷۹۵۶ آزادی در سراسر کشور داشتیم و از سال ۱۳۶۹ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر زندانی جرائم غیر عمد به کمک ستاد دیه آزاد شدند.

رئیس هیئات امناستاد دیه کشور عنوان کرد: اکنون ۱۱ هزار و ۱۲۰ زندانی به نام غیرعمد داریم که از این تعداد زندانی بدهکار مالی ۴۰۴۶ نفر، حوادث کارگاهی ۲۵ نفر، راننده ۴۰ نفر و زندانی مهریه ۸۲۱ نفر هستند.

زینی وند استاندار کرمان هم بااشاره به اینکه کمک‌ها مختص جشن گلریزان نباشد و در طول سال نیز تداوم یابد گفت: کمک‌های خرد مردمی نیز بسیار موثر است که ممکن است از کمک‌های میلیاردی هم ارزشمندتر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان کرمان نیز در این مراسم با توصیه به حضور جدی در جلسات خیر و اهمیت کار‌های خیر به عنوان باقیات‌والصالحات گفت: دنیا و آخرت با هم ارتباط تنگاتنگی دارند و از الان باید به فکر آخرت بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این آیین بیان کرد: خانواده‌های زندانیان آسیب‌پذیر هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

موحد افزود: ستاد دیه استان کرمان از سال ۱۳۸۰ تاکنون فعال بوده و زمینه آزادی ۴ هزار و ۱۳۷ نفر را فراهم کرده است که این امر با کمک خیران، تسهیلات بانکی، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و با پرداخت مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان انجام شده است.

شب گذشته در ۲۳ امین جشن گلریزان استان کرمان به میزبانی شهر کرمان خیرین بیش از ۱میلیارد تومان به زندانیان نیازمند کمک کردند.

کد ویدیو




۴۰۴۶ بدهکار مالی در ندامتگاه‌های کشور

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? ۴۰۴۶ بدهکار مالی در ندامتگاه‌های کشور