۳ شهرستان جنوب کرمان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوستند

کرمان – فت فتو – شهرستان‌های عنبرآباد، جیرفت و کهنوج در جنوب استان کرمان به یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم موسوم به شباب الرضا (ع) پیوستند. دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گفت: شهرستان های جیرفت و کهنوج برای نخستین بار به […]

کرمان – فت فتو – شهرستان‌های عنبرآباد، جیرفت و کهنوج در جنوب استان کرمان به یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم موسوم به شباب الرضا (ع) پیوستند.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گفت: شهرستان های جیرفت و کهنوج برای نخستین بار به این طرح پیوستند و عنبرآباد نیز دومین سال خود را در این وادی تجربه می کند.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، حسین مقدم‌کیا در آیین پیوستن این شهرستان ها به طرح ملی تلاوت قرآن کریم افزود: بر این اساس کار ثبت نام نوجوانان و جوانان علاقه مند برای حضور در یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم وارد مرحله جدیدی از کار خود شده است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد جنوب کرمان از ظرفیت های بالایی در نشر فرهنگ قرآنی برخوردار است.

وی افزود: همچنین استعدادهای نهفته ای بین نوجوانان و جوانان این خطه از کشورمان وجود دارد که طرح ملی تلاوت به دنبال کشف، شناسایی و هدایت این استعداد هاست.

مقدم‌کیا تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان این است که دست به دست هم دهند و منویات مقام معظم رهبری در خصوص نشر فرهنگ قرآنی را در این شهرستان ها عملیاتی کنند.

وی در خصوص رویکرد قرآنی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در شهرهای مرزی نیز گفت: توجه به ارتقای شاخص های قرآنی در مناطق مرزی سیاست راهبردی این طرح قرآنی است.

مقدم کیا افزود: استعدادهای نهفته و دست نخورده ای در شهرستان های مرزی وجود دارد که در قالب این طرح به دنبال شکوفایی و هدایت آنها در مسیر درست هستیم.

وی تاکید کرد: کار ثبت نام از نوجوانان و جوانان در طرح ملی تلاوت قرآن کریم تا ۱۰ شهریور ماه جاری تمدید شده و فرصت خوبی فراروی علاقه مندان در سراسر کشور قرار داده است.

به گزارش فت فتو یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا (ع) امسال نیز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند به منظور ثبت نام  از طریق تارنمای  melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می گیرد؛ پس از ثبت نام تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره به منظور سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.

هدف از اجرای این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است و در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر سطح یک در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.

اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح، نگاهی استانی است به طوری که حتی روستاها هم در نظر گرفته می شود.

در این طرح می توان برای جذب نوجوانان از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات بهره گرفت.




۳ شهرستان جنوب کرمان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوستند

منبع: ایرنـا
? ۳ شهرستان جنوب کرمان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوستند