۳۷۳۴ نفر در استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند/۵۱ درصد مشمولان عفو آزاد شدند

فت فتو/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در اداره کل زندان ها برای اجرای عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در ابتدای اعلام این عفو، برآوردها از شمول این عفو برای ۳۵۰۰ نفر خبر می داد اما اکنون ۲۳۴ نفر از پیش بینی اولیه عبور کرده […]

فت فتو/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در اداره کل زندان ها برای اجرای عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در ابتدای اعلام این عفو، برآوردها از شمول این عفو برای ۳۵۰۰ نفر خبر می داد اما اکنون ۲۳۴ نفر از پیش بینی اولیه عبور کرده که نشان از تلاش های مضاعف انجام شده در این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای اداری زندان های استان کرمان با اشاره به اینکه با توجه به اغتشاشات اخیر و ورود دستگیر شدگان به زندان ها به خوبی در این زمینه تدبیر شده است که جای تقدیر دارد، گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا نیز به خوبی در سطح کشور و استان برنامه ریزی و تدبیر شد و کمترین مشکلات را در زندان ها داشته ایم.

او بیان کرد: ۵۱ درصد مشمولان عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: جدول زمانبندی برگزاری جشن های گلریزان تدوین شده و باید از تمامی ظرفیت های استان برای برگزاری هر چه بهتر این جشن ها استفاده شود.

حمیدی با اشاره به این مطلب که در سیاست های ۱۳ گانه مد نظر قوه قضاییه در سال جدید، دو مورد مربوط به سازمان زندان ها است، تاکید کرد: در این سیاست ها ارتقای وضعیت زندانیان و کنترل هدفمند جمعیت کیفری زندان ها مطرح شده است.

او خطاب به اعضای شورای اداری زندان های استان کرمان بیان کرد: شما متولی و مسئول پیگیری امورات زندانیان هستید و باید آن را به خوبی انجام دهید، قضات نیز توجه لازم به این موضوع را دارند اما گزارشات مددکاری در تصمیمات قضایی برای زندانیان بسیار موثر است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۳ نفر از اجرای حکم قصاص نجات یافته اند، گفت: پویش به عشق امام رضا (ع) می بخشم در کشور راه اندازی شده است و براساس برنامه تعیین شده تلاش می شود حداقل زمینه جلب رضایت اولیای دم برای ۵۰ محکوم به قصاص جلب شود.

 حمیدی اظهار کرد: جشن محوری این پویش در سالروز ولادت امام رضا (ع) در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز از تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران عرصه زندانبانی در استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: موجودی مددجویان زندان های استان کرمان سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سید مجتبی حسینی افزود: در حوزه اشتغال کارگاه های متعددی در زندان های تابعه پیش بینی و راه اندازی شده است و در سال جاری ۱۰۰ میلیارد اعتبار از سوی دولت برای سازمان زندان ها برای توسعه اشتغال زایی اختصاص یافته بود و سهم استان بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

او بیان کرد: هم اکنون ۲۳۰۳ اشتغال مولد در زندان های استان داریم.

انتهای پیام




۳۷۳۴ نفر در استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند/۵۱ درصد مشمولان عفو آزاد شدند

منبع: ایـسنا
? ۳۷۳۴ نفر در استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند/۵۱ درصد مشمولان عفو آزاد شدند