۳۳ اثر به مرحله نهایی جشنواره کالاهای فرهنگی جنوب کرمان رسید

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه ۱۴۷ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره کالاهای فرهنگی «جایزه فیروزه» جنوب کرمان ارسال شد، از رسیدن ۳۳ اثر به مرحله نهایی این جشنواره خبر داد. به گزارش فت فتو، حسین اسحاقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران این آثار را شامل […]

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه ۱۴۷ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره کالاهای فرهنگی «جایزه فیروزه» جنوب کرمان ارسال شد، از رسیدن ۳۳ اثر به مرحله نهایی این جشنواره خبر داد.

به گزارش فت فتو، حسین اسحاقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران این آثار را شامل ۲۸ اثر در بخش کالاهای فرهنگی و پنج اثر نیز در بخش عروسک اعلام کرد.

وی با بیان اینکه داوری نهایی جشنواره کالاهای فرهنگی جنوب کرمان ۲۱ بهمن ماه سال جاری انجام می شود، تصریح کرد: از تعداد آثار منتخب ۶ اثر به مرحله نهایی کشوری راه پیدا می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان آثار رسیده به جشنواره کالاهای فرهنگی جنوب کرمان را با کیفیت برشمرد و گفت: با وجود اینکه هنرمندان با جشنواره آشنایی کافی نداشتند ولی آثار رسیده به جشنواره از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره نشان از ظرفیت مهم و قابل توجه این منطقه در همه حوزه ها بخصوص در حوزه فرهنگی دارد. 

اسحاقی هدف از برگزاری جشنواره کالا و محصولات فرهنگی را معرفی کالاهای شاخص و آثار سنتی و بومی در سطح کشور عنوان کرد و افزود: جشنواره کالاهای فرهنگی جایزه فیروزه جنوب کرمان در ۲ بخش هدایای فرهنگی و عروسک با محوریت فرهنگ بومی جنوب کرمان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی، بومی و سنتی  جنوب استان کرمان انواع حصیر بافی، گلیم بافی، خوس بافی، زی دوزی، گلابتون، سوزن دوزی بلوچ، پته وعروسک های بومی و محلی جنوب کرمان است.




۳۳ اثر به مرحله نهایی جشنواره کالاهای فرهنگی جنوب کرمان رسید

منبع: ایرنـا
? ۳۳ اثر به مرحله نهایی جشنواره کالاهای فرهنگی جنوب کرمان رسید