۳۲ هزار مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در رفسنجان رفع تصرف شد

کرمان- فت فتو- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان از رفع تصرف ۳۲ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار متر مربع از این اراضی در منطقه داوران و بقیه اراضی در دشت لاهیجان رفسنجان قرار دارند که توسط متخلفان تصرف شده بود. به گزارش فت فتو، جلال […]

کرمان- فت فتو- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان از رفع تصرف ۳۲ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار متر مربع از این اراضی در منطقه داوران و بقیه اراضی در دشت لاهیجان رفسنجان قرار دارند که توسط متخلفان تصرف شده بود.

به گزارش فت فتو، جلال حسن شاهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته با دستور مقام قضایی و با حضور نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع ۱۷ هزار متر مربع از اراضی دشت لاهیجان از توابع رفسنجان که به دست متصرفان تسطیح شده و با هدف ایجاد باغات پسته کرت بندی و لوله گذاری شده بود از دست آن ها خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی اظهار داشت: سعی نیروهای این اداره بر این است که هر گونه تصرف اراضی ملی بدو کار و قبل از غرس و نهال کاری رفع تصرف شود تا علاوه بر جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر،  از ارسال پرونده به مراجع قضایی جلوگیری به عمل آید.

حسن شاهی همچنین تصریح کرد: طی روزهای اخیر نیز ۱۵ هزار مترمربع از اراضی تصرف شده در منطقه داوران نیز با کمک نیروی انتظامی با دستور مقام قضایی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: این اراضی توسط متصرفان با ایجاد کانال، تخلیه مصالح و غیره به منظور ساخت و ساز تصرف شده بود که با هوشیاری مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و با حکم قضایی جلوی تصرف عدوانیی متخلفان گرفته شد.

حسن شاهی با اشاره به اینکه این اراضی قبل از به ثمر نشستن ارزش آنچنانی ندارند امّا جزو اموال دولت محسوب می شوند و باید نسبت به حفظ این اراضی تلاش کرد گفت: مردم با هرگونه مشاهده تصرف عدوانی اراضی دولتی می توانند با شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان تماس گرفته و گزارش دهند تا جلوی فساد و زمین خواری گرفته شود.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۲۰ هزا ر نفر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




۳۲ هزار مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در رفسنجان رفع تصرف شد

منبع: ایرنـا
? ۳۲ هزار مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در رفسنجان رفع تصرف شد