۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان کرمان پرداخت شد

رفسنجان – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست پرداخت تسهیلات کرونایی داشتیم که ۲۵۶ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است. به گزارش فت فتو، رضا اسماعیلی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در رفسنجان با تبریک هفته تعاون، اظهار داشت: در استان کرمان بیش از ۵ […]

رفسنجان – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست پرداخت تسهیلات کرونایی داشتیم که ۲۵۶ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش فت فتو، رضا اسماعیلی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در رفسنجان با تبریک هفته تعاون، اظهار داشت: در استان کرمان بیش از ۵ هزار تعاونی فعال وجود دارد که بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند که نزدیک به پنج درصد اشتغال استان کرمان را شامل می‌شود.

وی افزود: پیش بینی و برآورد ما این است که نزدیک به ۳ تا ۵ درصد از گردش مالی و اقتصاد استان به دست این تعاونی‌ها رقم می‌خورد. قرار بود بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ این رقم به ۲۵ درصد برسد که متأسفانه این امر محقق نشده و امیدواریم در دولت جدید این موضوع تحقق یابد.

وی با اشاره به تجلیل از تعاونی‌های برتر، بیان کرد: امسال با توجه به اینکه رویه و نحوه انتخاب تعاونی‌های برتر تغییر کرد و المپیادی شد، نزدیک به ۷۰ تعاونی در این رقابت شرکت کردند که شش تعاونی برتر استانی انتخاب شدند که از این شش تعاونی، یک تعاونی برتر ملی هم داشتیم که جای خوشحالی است، ضمن آنکه ۷ تعاونی نیز شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: رفسنجان از شهرستانهای با قدمت در بحث تعاونی می‌باشد و تعاونی‌های پیشتازی در این شهرستان شکل گرفته است. امیدواریم بتوانیم فرهنگ تعاون را که زمانی در شهرستان رفسنجان قوی و خوب بود بازسازی و نوسازی کرده و مردم در تعاونی‌های جدید مشارکت کنند.

اسماعیلی بیان کرد: از اقدامات دیگری که در حوزه تعاونی در سال گذشته و امسال صورت گرفته است، ایجاد مرکز نوآوری تعاون می‌باشد که بهتعاونی های قدیمی که بخواهند کسب و کار خود را توسعه دهند کمک می‌کند و از تعاونی‌های جدیدی که می‌خواهند تشکیل شوند حمایت و کمک خواهد کرد. به نوعی مرکزی شتاب دهنده است و نهایتاً کمک‌های مالی نیز به کسانی که در این مرکز بتوانند خدمتی انجام دهند ارائه می‌شود.

اشتغالزایی برای ۵۰ هزار کرمانی در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه در خصوص روند اشتغال استان کرمان در دوران کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه در کنار همه اتفاقات ناخوشایندی که در دوران کرونا افتاد اما آنچه که در آمار سازمان تأمین اجتماعی که یکی از شاخص‌های اصلی اشتغال در استان می‌باشد در اسفند سال ۱۳۹۹ نسبت به اسفند ۱۳۹۸ تعداد بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی رشد داشته و این جای خوشحالی است.

اسماعیلی ابراز داشت: تصور ما بر این بود که با توجه به اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار نفر در استان در سامانه بیمه بیکاری نام نویسی کردند ریزش شغلی زیادی داشته باشیم اما در پایان سال با همت کارفرمایان، این تعداد از بیمه بیکاری استفاده کرده و دوباره به سر کار بازگشتند.

وی از تهیه برنامه اشتغال استان برای سال جاری به تفکیک هر شهرستان و هر دستگاه خبر داد و گفت: در این برنامه بیش از ۵۰ هزار شغل دیده شده که ۱۲ هزار شغل بر عهده بانک رسالت است و بقیه در دستگاه‌های اجرایی مانند ادارات صمت، جهاد کشاورزی و … می‌باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم که این امر محقق شده و ورودی بازار کار استان کرمان که نزدیک به ۳۵ هزار نفر می‌باشد بتوانیم نرخ بیکاری استان کرمان را کمتر کرده و جوانانی که فارغ التحصیل می‌شوند با خیال راحت تری مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در رابطه به تسهیلات کرونایی در استان کرمان نیز گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست داشتیم که ۲۵۶ میلیارد تومان آخرین پرداختی در این رابطه به استان کرمان می‌باشد و به کسانی که متقاضی پرداخت تسهیلات کرونایی با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت دو ساله بودند پرداخت شده است.

اسماعیلی نرخ کنونی بیکاری در استان کرمان را ۱۱.۶ درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ از متوسط کشوری پایین‌تر است و امیدواریم از این رقم نیز بهتر شویم.

کد خبر ۵۲۹۸۸۴۶




۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان کرمان پرداخت شد

منبع:مــهر
? ۲۵۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان کرمان پرداخت شد