۲۴۸نفر از محکومان جرایم غیر عمد استان کرمان آزادشدند

کرمان_ رییس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۲۴۸نفر از محکومان جرایم غیر عمد استان کرمان به همت خیران و ستاد دیه استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، عصر دوشنبه در جلسه ستاد دیه استان کرمان که با حضور هیأت امنای ستاد […]

کرمان_ رییس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۲۴۸نفر از محکومان جرایم غیر عمد استان کرمان به همت خیران و ستاد دیه استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، عصر دوشنبه در جلسه ستاد دیه استان کرمان که با حضور هیأت امنای ستاد دیه استان برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون ۲۹۳ نفر در زندان‌های استان کرمان بدلیل جرایم غیر عمد، چشم انتظار کمک‌های خیرین و نیکوکاران کرمانی هستند که امیدواریم زمینه آزادی تعدادی از این مددجویان در ماه شعبان و تعدادی دیگر درجشن های گلریزان ماه مبارک رمضان فراهم گردد.

وی درخصوص ۲۴۸ مددجویی که از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: از این تعداد ۸۴ نفر بدلیل بدهی مالی، ۸۴ نفر بدلیل مهریه و ۴۹ نفر بدلیل نفقه و ۴ نفر بدلیل تصادفات نفر بدلیل صدمه بدنی در زندان‌های استان در حال تحمل کیفر حبس بودند که با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شده اندو ۲۷ مددجوی دیگر با اخذ گذشت و تخفیف رضایتمندانه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان کرمان اعلام کرد: شهرستان‌های کرمان، بم و رفسنجان بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد و شهربابک و منوجان کم‌ترین زندانیان این دست جرایم را دارند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان نیز از جذب تسهیلات بانکی برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد خبر داد و گفت: ستاد دیه استان با کمک خیرین، تسهیلات بانک‌ها و کمک سایر ارگان‌ها موفق به پرداخت ۲۶ میلیاردو ۱۵۳ میلیون تومان بدهی زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری شده است.

سید حجت الله موسوی قوام، افزود: ۴۱ درصد این افراد که به بیش از ۱۹ میلیارد بدهی داشتند با گذشت شاکیان از زندان رهایی یافتند.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال ۲۳۴ میلیون تومان اورده خانواده‌های زندانیان بوده است که از این طریق ۶۸ نفر از زندان آزاد شدند.

وی افزود: ۵۲ درصد زندانیان از طریق اعسارو ۴۹ نفر از طریق تسهیلات اعطایی بانک‌ها ازاد شدند.

وی ادامه داد: ۱۹۴ نفر از طریق منابع نمایندگی ستاد دیه استان و مابقی به کمک ستاد دیه کشور و ۱ نفر به کمک سایر ارگان‌ها از زندان آزاد شدند.

کد خبر ۶۰۳۲۱۰۹




۲۴۸نفر از محکومان جرایم غیر عمد استان کرمان آزادشدند

منبع: مــهر
? ۲۴۸نفر از محکومان جرایم غیر عمد استان کرمان آزادشدند