۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرمان دچار آبگرفتگی شدند

فت فتو/کرمان طبق اعلام استاندار کرمان، از ابتدای ورود سامانه بارشی به استان تاکنون، ۳۸ روستا تخلیه شدند و ۱۸۰ روستا در معرض تهدید سیل بوده‌اند. محمدمهدی فداکار عصر امروز ۹ مرداد در جلسه مدیریت بحران شهرستان رفسنجان با حضور وزیر کشور گفت: در ۲۰ شهرستان استان کرمان درگیر بارش های سنگین بودند.  او با […]

فت فتو/کرمان طبق اعلام استاندار کرمان، از ابتدای ورود سامانه بارشی به استان تاکنون، ۳۸ روستا تخلیه شدند و ۱۸۰ روستا در معرض تهدید سیل بوده‌اند.

محمدمهدی فداکار عصر امروز ۹ مرداد در جلسه مدیریت بحران شهرستان رفسنجان با حضور وزیر کشور گفت: در ۲۰ شهرستان استان کرمان درگیر بارش های سنگین بودند. 

او با بیان این مطلب که بیشترین گرفتار و مشکل در شهر رفسنجان داشتیم، اظهار کرد: همه دستگاه‌های خدمت رسان و ارگان‌ها و نهادها و شهرداری‌ها با هم‌افزایی سعی در کنترل سیلاب و کاهش خسارات داشتند.

به گفته استاندار کرمان، میانگین بارندگی بلندمدت سالانه شهرستان رفسنجان ۸۰ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی در چند روز اخیر به وقوع پیوسته است. 

او اظهار کرد: در استان کرمان ۵۴۸ راه روستایی و عشایری تخریب شده و برخی دو بار تخریب (بازگشایی و دوباره سیلاب آن تخریب کرد) شدند. 

طبق اعلام فداکار، از ابتدای ورود سامانه بارشی به استان تا کنون، ۳۸ روستا تخلیه شدند و ۱۸۰ روستا در معرض تهدید سیل بوده‌اند.

او می‌افزاید: در این بازه زمانی آب ۱۵۶ روستا و برق ۶۳ روستا قطع شده همچنین سیلاب‌ها ۱۲ راه اصلی را مسدود کردند گفتنی است که محور «رفسنجان _یزد» چند بار بازگشایی و دوباره سیلاب آن را مسدود کرد.

استاندار کرمان بیان کرد: در چند روز اخیر سه نفر در سیلاب جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز دچار برق گرفتگی شد.

او با یادآوری قطعی تلفن‌های همراه اول عصر روز گذشته ادامه می‌دهد: تا روز گذشته حداقل ۲ هزار واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند و سیلاب به زیرساخت‌ها، کشاورزی و … خسارات وارد شده است. 

فوتی‌های سیلاب کرمان به ۴ نفر رسید

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه گفت: جمعیت هلال احمر در این مدت به ۷۷۰۰ نفر امدادرسانی کردند.

به گفته او، در این مدت، ۲۰۰ خودرو گرفتار در سیل رها سازی شدند و در این مدت ۵۰۰ نیروی امداد و نجات در قالب ۱۱۰ تیم در مناطق سیل‌زده فعال بودند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: از ابتدای ورود سامانه تاکنون چهار نفر در سیلاب جان خود را از دست دادند که دو نفر در شهرستان رفسنجان و بافت و کرمان هر کدام یک فوتی داشتند ضمن آنکه ۱۵ مفقودی در این بازه داشتیم که همه آنها پیدا شدند.

انتهای پیام




۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرمان دچار آبگرفتگی شدند

منبع: ایـسنا
? ۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرمان دچار آبگرفتگی شدند