۱۸ هزار نفر در بم و بروات تحت پوشش کمیته امداد هستند

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در استان مددجوی تحت پوشش داریم که ۳۸ درصد از آنها به شرق استان کرمان تعلق دارد و ۱۸ هزار نفر در شهرهای بم وبروات هستند ناصر عسکری نژاد ۱۸ مردادماه در همایش زکات شهرستان بم اظهار کرد: با توجه به تذکرات […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در استان مددجوی تحت پوشش داریم که ۳۸ درصد از آنها به شرق استان کرمان تعلق دارد و ۱۸ هزار نفر در شهرهای بم وبروات هستند

ناصر عسکری نژاد ۱۸ مردادماه در همایش زکات شهرستان بم اظهار کرد: با توجه به تذکرات مکرری که در قرآن کریم در خصوص پرداخت زکات آمده، اهمیت این موضوع را نشان می دهد و امیدواریم که ما عاملین به دستورات الهی باشیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بعنوان دبیرخانه شورای زکات فعالیت می‌کند، افزود: کارها برپایه مشارکت‌های مردمی و افزایش اعتماد عمومی است که باید مسئولان و کارکنان کمیته امداد به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عسکری نژاد بیان کرد: ما در صورتی می‌توانیم افزایش مشارکت‌های مردمی و اعتمادعمومی را داشته باشیم که در بحث جهاد تبیین میدان دار باشیم و شفاف سازی کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی، در بحث زکات و صدقات در چند سال گذشته کاهش نداشتیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در استان مددجوی تحت پوشش داریم که ۳۸ درصد از آنها به شرق استان کرمان تعلق دارد و ۱۸ هزار نفر در شهرهای بم وبروات هستند که زیبنده مردم  شهرستان نیست و متاسفانه شاید افراد نیازمندی دیگر هم وجود داشته باشند که صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

وی اظهار کرد: عمده پرداخت به مددجویان کمیته امداد از طرق پرداخت زکات است که در سال گذشته به ۱۲۰ هزار خانوار ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک معیشتی از طریق دولت و استانداری پرداخت شده است.

 عسکری نژاد اظهار کرد: در سال گذشته ۴۶۳۸ سری جهیزیه به مددجویان اعطا شده است.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای بم و بروات بیش از ۸۰۰۰ نفر حامی وجود دارد که بیش از ۱۰۰۰ بچه یتیم و محروم را تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به بحث اشتغال اشاره کرد وافزود: ما باید سعی کنیم به فرد نیاز مند ماهیگیری را یاد بدهیم که در سال گذشته جشن خودکفایی ۲۰۰۰ خانوار در استان کرمان برگزار شد و در سال جاری ۵۰۰۰ خانوار در استان خودکفا شده‌اند.

وی ادامه داد: اصل کار کمیته امداد توانمندسازی است که توانسته‌ایم در سال گذشته بیش از نیمی از اشتغال دولت را عملیاتی و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کنیم.

عسکری نژاد به اهمیت و نقش زکات در محرومیت زدایی و فقر زدایی پرداخت و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که کمک می‌کند شاهد این حجم از مددجو در کمیته امداد نباشیم توجه به فریضه واجب زکات است.

وی ادامه داد: اگر همه ما به فریضه زکات عمل کنیم و زکات مال خود را پرداخت کنیم، بدون شک فقری در جامعه وجود نخواهد داشت‌.

عسکری نژاد با تاکید بر اینکه اعتبارات کمیته امداد جوابگوی حجم بالای متقاضیان و مراجعان به این نهاد نیست، افزود: قسمت عمده‌ای از درآمد این نهاد از محل کمک‌های خیرین و پرداخت زکات و صدقات است و در این راستا دست یاری به سمت همه مردم و خیرین دراز می‌کنیم.

بنابراین گزارش، در راستای ترویج فرهنگ زکات، همایش زکات با حضور مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، ائمه جمعه شهرهای بم و جمعی از مسئولان برگزار و از تعدادی از روحانیون، مؤدیان، مبلغان و موثرین زکات شهرستان بم و بروات تجلیل شد.

انتهای پیام




۱۸ هزار نفر در بم و بروات تحت پوشش کمیته امداد هستند

منبع: ایـسنا
? ۱۸ هزار نفر در بم و بروات تحت پوشش کمیته امداد هستند