۱۵۱ حلقه چاه آب جذبی در منطقه ۲ شهر کرمان حفر می‌شود

معاون خدمات شهری منطقه ۲ کرمان از احداث ۱۵۱ چاه جذبی برای جمع‌آوری آب‌های ناشی از بارندگی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد. مهدی جلالی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ کرمان در گفت‌وگو با نذیر کرمان در کرمان در خصوص نحوه جمع‌آوری آب‌های سطحی اظهار کرد: در سنوات گذشته جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر […]


معاون خدمات شهری منطقه ۲ کرمان از احداث ۱۵۱ چاه جذبی برای جمع‌آوری آب‌های ناشی از بارندگی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی جلالی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ کرمان در گفت‌وگو با نذیر کرمان در کرمان در خصوص نحوه جمع‌آوری آب‌های سطحی اظهار کرد: در سنوات گذشته جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر کرمان از دو طریق ایجاد چاه‌های جذبی و با استفاده از تانکر انجام می‌شد که در سال جاری ایجاد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز صورت گرفته، به‌طور مثال در روبه‌روی هتل پارس، چهاراه حسینی‌پور و انتهای بلوار رضوان مدخل ورودی این شبکه‌ها قرار گرفته که با علمک مشخص شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون حدود ۸ نقطه در منطقه‌ ۲ که در سنوات گذشته دچار آبگرفتگی بودند را شناسایی کرده‌ایم که در آینده لوله‌گذاری و انتقال آب به وسیله لوله‌های ۱۰۰ تا ۳۰۰ متری به جوی‌های اطراف انجام خواهد شد تا به این صورت جمع‌آوری آب‌‌های سطحی از طریق تانکر کم شوند و نیز درختان داخل جو نیز آبیاری شوند.

جلالی از احداث ۱۵۱ حلقه چاه آب در منطقه ۲ شهر کرمان خبر داد و افزود: در آینده‌ای نزدیک ۱۵۱ چاه آب در این منطقه احداث خواهد شد که قرار‌داد آن با پیمانکار مربوطه به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد نیز منعقد شده است و در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: روبه‌روی پاساژ حافظ در میدان آزادی ۲ حلقه چاه جذبی زده شده که در سالیان گذشته با معضل آب گرفتگی مواجه بوده و امسال حل شده است. همچنین در بسیاری از نقاط دیگر منطقه ۲ مانند بلوار جمهوری و خیایان شریعتی نیز چاه‌هایی برای جمع‌آوری آب باران احداث خواهد شد.

جلالی در پایان اذعان کرد: برای راحتی مردم در زمان بارندگی ۱۳ عدد پمپ تک‌فاز به‌صورت سیار در منطقه‌ ۲ برای جمع‌آوری آب معابر آماده شده و همچنین ۳ پمپ ثابت نیز در انتهای بلوار رضوان، چهاراه حسینی‌پور و جلوی هتل پارس نصب شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۶۶/ب





۱۵۱ حلقه چاه آب جذبی در منطقه ۲ شهر کرمان حفر می‌شود

منبع: فــارس
? ۱۵۱ حلقه چاه آب جذبی در منطقه ۲ شهر کرمان حفر می‌شود