۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در قطب پسته

سرمای بهاره به ۱۶۰ هزار هکتار باغ پسته در استان کرمان بیش از ۶۰ درصد خسارت زد. به گزارش فت فتو ، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع بررسی خسارت سرمازدگی پسته  اعلام شد؛ محصول پسته در ۱۶۰ هزار هکتار باغ ، بیش از شصت درصد ، بیش از سیزده […]

سرمای بهاره به ۱۶۰ هزار هکتار باغ پسته در استان کرمان بیش از ۶۰ درصد خسارت زد.

به گزارش فت فتو ، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع بررسی خسارت سرمازدگی پسته  اعلام شد؛ محصول پسته در ۱۶۰ هزار هکتار باغ ، بیش از شصت درصد ، بیش از سیزده هزار میلیارد تومان خسارت دیده است.

استاندار کرمان بر بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود برای جبران حتی حدودی از خسارت ها تاکید کرد.

 زینی وند پیگیری بیمه محصولات ، تجهیز ایستگاه های هواشناسی به امکانات پیش بینی ، آموزش کشاورزان و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را برای پیشگیری از خسارت محصولات ضروری دانست.

 

طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان هم  بر توسعه شرکت های دانش بنیان و همکاری با آنها تاکید و اعلام کرد ، این اتاق همچنان در سال جدید پیگیر عملی شدن شعار سال خواهد بود.

وی همه مراکز تحقیقاتی گسترده و فعالان بخش خصوصی را دعوت کرد تا با همفکری برای کاهش این خسارت راهکارهای عملی را ارائه کنند تا همه فعالیت‌ها و فناوری های دانش بنیان  جمع آوری و از تجربه آنها بهره  گیری شود.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اعلام کرد: در این جلسه مصوب شد ، سقف عددی پرداخت بیمه تعیین و پیگیری شود تا صندوق بیمه کند.

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش وضعیت خسارات علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی  به وزارت کشورو ستاد مدیریت بحران کشور  افزود: علاوه بر دریافت کمک بلاعوض، امهال وامها بررسی شود که وام از چه بانکهایی به چه میزان دریافت شده تا از هیات وزیران مصوبه  تنفس برایشان درنظر گرفته شود

وی همچنین گفت: برای افرادمتقاضی کارتهای اعتباری مصوب شود این کارتها برای کشاورزان درخواست شود؛ برای هر هکتار ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخهای سود وام های قرض الحسنه با عنوان باغدار کارت که باید آمار متقاضیان و سقف اعتبار مشخص شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس  پیشنهاد داد: شرکتهای دانش بنیان با کمک‌ مراکز تحقیقاتی و اتاق بازرگانی علمی و حرفه ای برای پیشگیری از خسارت به محصولات باغی با بودجه ای که اتاق بازرگانی اختصاص میدهد  وارد عمل شوند.




۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در قطب پسته

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در قطب پسته