۱۲۷۰ هکتار بافت فرسوده شهر کرمان بهترین فرصت برای خانه‌دار شدن، است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هزار و ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده قابل احیاء داریم، اما این ظرفیت را رها کرده‌ و در حال توسعه شهر هستیم. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» صبح امروز اولین شورای مسکن استان کرمان در سال جدید با حضور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و به ریاست محمدمهدی […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هزار و ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده قابل احیاء داریم، اما این ظرفیت را رها کرده‌ و در حال توسعه شهر هستیم.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» صبح امروز اولین شورای مسکن استان کرمان در سال جدید با حضور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و دبیری سازمان راه و شهرسازی کرمان برگزار شد.

محمدرضا پورابراهیمی در این جلسه با بیان اینکه از اقدامات انجام شده برای پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تشکر می‌کنم،گفت: خدمات انجام شده قانع کننده نیست زیرا ۷ هزار نفر نام‌نویسی کرده اند اما هنوز در تامین زمین دچار مشکل هستیم که باید این اقدامات توسعه داده شوند.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه هنوز پروژه‌های متعلق به مسکن مهر استان کرمان تعیین تکلیف نشده‌اند، گفت: تعداد زیادی از متقاضیان مسکن بلاتکلیف هستند  و عملا خانه‌ای  به آنها تحویل نشده است و بسیاری از پروژه‌های طرح مسکن مهر از سال‌های قبل نیمه تمام مانده‌اند که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی برای رفع مشکلات مسکن مهر باقی‌مانده طرح زمانبندی را مطرح کرد و گفت: لازم است که برنامه زمان‌بندی برای جمع شدن این واحدها هر چه سریعتر ارائه و مشکل مردم در این زمینه پیگیری و برطرف شود زیرا هزینه این واحدها از قبل پرداخت شده اما به اتمام نرسیده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان به‌ویژه شهر کرمان باید با جدیت پیگیری شود، افزود: جلسات متعددی برای تدوین طرح جامع برگزار شده است که باید پیگیری شود و شهرک همت هنوز هم با مشکلاتی که دارد عملا چهره خوبی را از شهر نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور به بافت فرسوده جهت ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: در شهر کرمان بافت فرسوده زیادی داریم و عملا در مرکز شهر واقع شده اند و نیازمند تامین زیر ساخت نیستند ضمن اینکه  هزار و ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده داریم که در شهر کرمان قابل احیا است، در حالی که این ظرفیت را رها کرده‌ایم و در حال گسترش شهر هستیم.

وی عنوان کرد : بافت فرسوده شهر محل تجمع اتباع بیگانه و برای مصارفی غیر از سکونت استفاده می‌شود که چهره شهر را  نیز نازیبا ساخته است بنابراین اولویت ساخت‌وساز در شهر کرمان باید در بافت فرسوده و احیای این قسمت باشد، ضمن اینکه حدود ۴۸۰ هکتار ظرفیت بافت تاریخی داریم که با همت میراث فرهنگی باید برای این موضوع هم برنامه‌ریزی شود.

پورابراهیمی  با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل مسکن در حال حاضر، تامین مالی است، گفت: عده زیادی در طرح نهضت ملی مسکن تایید شده‌اند اما مبلغ اولیه را نتوانسته‌اند، پرداخت کنند که این امر از مهمترین موضوعات مورد بررسی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن با ادبیات سنتی بانکی برای همه ممکن نیست، افزود: باید از ظرفیت بازار سرمایه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه استفاده کرد که جواب هم خواهد داد.

وی مدعی شد: در ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مقرر شده بود که پیش نویس آن به کمیسیون اقتصادی مجلس اورده شود و عملا این کمیسیون آن را مورد بررسی قرار دهد که بر اساس نوع و شیوه‌های ساخت به کمیسیون عمران مجلس واگذار شد بنابراین تامین مالی این طرح دیده نشد.

نماینده مردم کرمان و راور اذعان کرد: طی اخرین جلسه‌ای که برگزار شده است مقرر شد تا بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و .. موضوع تامین منابع مالی این طرح را به صورت ویژه بررسی کنند که امیدواریم اخبار خوبی از آن دریافت شود.

انتهای خبر/ طهماسبی




۱۲۷۰ هکتار بافت فرسوده شهر کرمان بهترین فرصت برای خانه‌دار شدن، است

منبع:آرمـان
? ۱۲۷۰ هکتار بافت فرسوده شهر کرمان بهترین فرصت برای خانه‌دار شدن، است