۱۲۰ هزار خانواده در کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: بالغ بر ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد است که مستمرا خدمات دریافت می‌کنند. فت فتو کرمان -کرمان، یحیی صادقی در مراسم تکریم از خیرین کمیته امداد استان در سالن پیامبر اعظم استانداری گفت: ما یک جمعیت متاسفانه قابل توجهی داریم که نیازمند حمایت کمیته […]

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: بالغ بر ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد است که مستمرا خدمات دریافت می‌کنند.

فت فتو کرمان -کرمان، یحیی صادقی در مراسم تکریم از خیرین کمیته امداد استان در سالن پیامبر اعظم استانداری گفت: ما یک جمعیت متاسفانه قابل توجهی داریم که نیازمند حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند.

به گفته او با توجه به شرایط سختی که کشور با آن روبه رو است  محدودیت‌های مالی در کشور ایجاد شده، اما در این شرایط سخت سعی کردیم توجه به محرومین و بودجه‌های حمایتی را در اولویت قرار دهیم، اما در نگاه اولویت دار باز هم ۵۰ درصد بودجه در فصل‌ها تخصیص پیدا کرده است.

صادقی با بیان اینکه خیرین ریشه دارترین گروه‌هایی هستند که در طول تاریخ مشغول به فعالیت بوده اند، گفت: آن‌ها همیشه در انجام کار‌های خیر و رفع مشکل محرومین پیش قدم بوده اند.

صادقی با اشاره به اینکه میانگین تخت پوشش کمیته امداد کشور ۸ درصد است، اما این آمار در استان کرمان ۱۳ درصد است، گفت: بالغ بر ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد است، که مستمرا خدمات از ما دریافت می‌کنند.

او می‌گوید: ما در کمیته امداد نگاه خاص در زمینه حل ریشه‌ای محرومیت داریم و به دنبال این هستیم که فقر بین نسلی را از بین ببریم و بتوانیم خانواده‌ها را هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی توانمند سازیم.

صادقی گفت: ۴۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد نخبه را شناسایی کرده ایم به مدارج عالی در کشور رسیده ایم.

او می‌گوید:ما در بحث اشتغال زمینه خوبی ایجاد کرده ایم و ۴۰۰ میلیارد تومان وام های تبصره ۱۶ از ابتدای امسال  تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و هنوز هم جذب داریم.

صادقی گفت:طی ۱۰ ماه امسال نیز ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی فعالیت مراکز نیکوکاری استان است.

حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حوزه مساجد و هیات‌ها فعالیت داریم و در دوران کرونا مساجد و مراکز فرهنگی ما به اقدامات اجتماعی از جمله طرح مهواره را اجرا کردند.

دهقانی معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری نیز در این مراسم گفت:اقدامات نیکوکارانه خیرین چشمه‌ای جاری است که ریشه در اعتقادات دارد و برگرفته از دین است.

به گفته او کمیته امداد یادگار امام است که از طلیعه انقلاب شکل گرفته است.

 در پایان این جلسه از خیرین تجلیل شد.

انتهای پیام/ی




۱۲۰ هزار خانواده در کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ۱۲۰ هزار خانواده در کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند