۱۰ درصد پرونده های قضایی کرمان به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شد

کرمان – فت فتو – معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: حدود ۱۰ درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی این استان در سال جاری به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده است. به گزارش فت فتو، مهدی بخشی روز پنجشنبه در شورای انفورماتیک دادگستری کل کرمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ […]

کرمان – فت فتو – معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: حدود ۱۰ درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی این استان در سال جاری به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده است.

به گزارش فت فتو، مهدی بخشی روز پنجشنبه در شورای انفورماتیک دادگستری کل کرمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۳۳ هزار و ۱۳۳ پرونده به دستگاه قضایی این استان وارد شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۱۳ پرونده به صورت تمام الکترونیکی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را یکی از سیاست های قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سیستم های نوین دانست و ادامه داد: تمامی واحدهای قضایی مکلف به اجرای سیاست های مورد نظر قوه قضاییه هستند و از این رو در استان کرمان، کار رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده ها آغاز شده و در جریان است.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در مسیر رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده ها بویژه در شعب تجدید نظر، خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع پیش روی اجرای این طرح با همفکری روسای حوزه های قضایی و دادستان های استان کرمان جمع بندی شده و پیگیری های لازم در سطح کشوری برای رفع آنها انجام خواهد شد.
وی با اشاره به این مطلب که از مجموع ۵۹۹ شعبه استان کرمان ۲۵۸ شعبه پرونده بدون کاغذ و الکترونیکی تشکیل می شود، تاکید کرد: شهرستان های انار و بردسیر مسیر رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را محقق کرده اند که جای تقدیر دارد.




۱۰ درصد پرونده های قضایی کرمان به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شد

منبع:ایرنـا
? ۱۰ درصد پرونده های قضایی کرمان به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شد