۱۰۰ هنرجو در شهرستان کهنوج آموزش صنایع‌دستی می‌بینند

نذیر کرمان/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهنوج از برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی با حضور ۱۰۰ هنرجو در این شهرستان با همکاری شهرداری خبر داد. موسی ابراهیمی امروز ۲۳ دی ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: این هنرجویان در حال گذراندن ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی در رشته‌های البسه محلی و گلابتون دوزی هستند. وی […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهنوج از برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی با حضور ۱۰۰ هنرجو در این شهرستان با همکاری شهرداری خبر داد.

موسی ابراهیمی امروز ۲۳ دی ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: این هنرجویان در حال گذراندن ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی در رشته‌های البسه محلی و گلابتون دوزی هستند.

وی با اشاره به اینکه این دوره تا اواخر دی‌ماه به پایان می‌رسد، افزود: تمام تلاش اداره‌کل میراث‌فرهنگی در حوزه صنایع‌دستی بهره‌وری بالا و اشتغال با حداقل سرمایه است که خوشبختانه در شهرستان‌های جنوبی شاهد این اتفاق مهم هستیم.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کهنوج بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف گلابتون‌دوزی، زری‌دوزی، گلیم‌بافی، البسه محلی، قلاب‌بافی و پته‌دوزی در شهرستان کهنوج مشغول به فعالیت هستند.

ابراهیمی بیان کرد: بیشتر هنرمندان به صورت مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند و به تازگی دو نفر درخواست ایجاد کارگاه صنایع‌دستی با حضور ۱۰ هنرمند را داشته‌اند که به زودی این کارگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با همکاری ارگان‌های مرتبط زمینه بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان کهنوج را فراهم آوریم که تاکنون روند خوبی داشته است.

انتهای پیام




۱۰۰ هنرجو در شهرستان کهنوج آموزش صنایع‌دستی می‌بینند

منبع: ایـسنا
? ۱۰۰ هنرجو در شهرستان کهنوج آموزش صنایع‌دستی می‌بینند